Stap 7: 3d Modeling: het toevoegen van aangepaste uitgesneden designs - deel 2
In het vooraanzicht, ga naar maken > vormen > lijn. U hebt zojuist een Spline. Als u in het vooraanzicht en klik op + weer slepen, zult u merken dat u beginnen met het maken van een regel maar met een buiging. Als u enkel klik + klik op + op en continu beweegt u de muis, kunt u harde randen. Een tijdje aan het experimenteren met dit nemen. U kunt alleen vertrouwd raakt, als je een beetje spelen. Met de Spline nog geselecteerd, ga naar het deelvenster wijzigen en onder selectie, selecteert u hoekpunt. Als u een hoekpunt selecteert, kunt u met de rechtermuisknop op het en aanpassen van de Bezier-hoek, Bezier-, hoek en glad. Dit zal veranderen de manier waarop die de regel is gemaakt door gladstrijken van het uiterlijk of harde randen toe te voegen. Vergeet niet om uw bestanden opslaan voordat experimenteren!
In mijn voorbeeld foto's heb ik een freehand abstract floral geïnspireerd ontwerp. Ik gebruikte zelfs eenvoudige Spline vormen zoals cirkels. Zodra u hebt koppelt uw ontwerp klaar, onder Geometrie toevoegen, selecteer alle de splines van uw ontwerp samen door te klikken op hen. Vervolgens met de rechtermuisknop op het ontwerp en selecteer converteren naar: converteren naar bewerkbare Poly.
In het deelvenster modifier selecteren bewerkbare Poly > veelhoek. Schakel de helft van de veelhoek gezichten in de Top View. Druk op de W toets om toegang tot de Verplaats-functie en verplaats het ontwerp zodat het kruist met een van de zijkanten (zie voorbeeld). Zorg ervoor dat het volledig doorloopt het interieur wand en de buitenmuur. Onder selectie Ga naar overzicht. CTRL + A en schakel onder bewerken grenzen Cap.
Voordat we de vorm uitgesneden, wilt u de helft van de veelhoek gezichten uit de belangrijkste lantaarn schaduw te verwijderen. Met de schaduw van de lantaarn geselecteerd, in de Modifier paneel, ga naar bewerkbare Poly > veelhoeken. Druk op de W toets om de Verplaats-functie die ook kunt ook selecties maken. Klik en sleep in meer dan de helft van de veelhoek gezichten in het bovenaanzicht en verwijderen.
Nu, in het vooraanzicht, ga naar de Modifier paneel, maken > samengestelde objecten > ProBoolean
In de Pick Boolean sectie, Selecteer Kies Operand B en klik op het ontwerp die u aangebracht worden weggesneden. Het ontwerp moet worden afgetrokken van de lantaarn schaduw. Vervolgens met de rechtermuisknop op ProBoolean en klik op bewerkbare Poly.
Selecteer het object in de weergave Top. In de Modifier lijst, selecteer symmetrie. Onder symmetrie, klik op de + symbool om het te openen. Mirror selecteren Druk op de toets W de symmetrie om lijn te verplaatsen indien nodig en de drempel tot 0,1 wijzigen als de veelhoek gezichten langs de spiegel oneven kijkt. Nu moet je een ontwerp aan elke kant van de schaduw van de lantaarn, weerspiegeld in het midden. Klik met de rechtermuisknop op de symmetrie en alles samenvouwen om een solid object te maken.