Stap 1: Instellen van de modeling programma
Ik heb graag altijd werken in statistieken. Hoewel ik Amerikaanse ben, vind ik dat statistieken het ontwerpproces eenvoudiger maken en het schalen modellen gemakkelijker maakt. Het is ook makkelijker om te werken op een kleine schaal met behulp van millimeters in tegenstelling tot inch. Dit is niet handig alleen omdat veel 3D-gedrukte modellen kleine en/of gedetailleerde zijn, maar het helpt u bewust van uw maximale wanddikte en andere metingen, die ik zal later bespreken.
In 3ds Max, het is zeer gemakkelijk om de eenheden te wijzigen. Ga gewoon naar aanpassen > eenheden setup. Daar kunt u wijzigen welke categorie van de eenheid u werken wilt in, evenals welke eenheid de basiseenheid zal worden. (De basiseenheid is welke specifieke eenheid metingen zijn gebaseerd rond. Bijvoorbeeld, als ik heb mijn basiseenheid ingesteld op cm en ik maak een 1 x 1 cm x 1 cm doos, van het vak grootte wordt getoond als 1 x 1 x 1. "Maar als ik mijn basiseenheden omzetten in mm, grootte van het vak zou nu getoond als 10 x 10 x 10, hoewel de fysieke grootte van de doos nooit gewijzigd.)
Als u wilt wijzigen het systeem druk eenheden van de eenheden die linialen en rasterlijnen worden weergegeven in, op "Systeeminstellingen van de eenheid", gelegen op de top van het setup-scherm van de eenheden. Standaard is het ingesteld op 1 eenheid = 1 inch. Ik willen dit veranderen zodat 1 eenheid = 0.1 [Ik ben werkzaam in eenheid]. Dit is omdat elke rasterlijn 10 eenheden vertegenwoordigt, zodat manier elke regel van het raster 1 eenheid wordt. Maar voel je vrij om het te veranderen naar wat het beste voor jou werkt. Ik raden u de eenheid in de dezelfde meetsysteem (metrisch, generieke, enz.) als u werkt.