Stap 4: Live the Dream Technicolour
Oke, dus hebben we de zwarte en witte all bedekt, maar nu hebben we te concentreren op hun uiterlijk, het maken of breken het stap in het creëren van een karakter. En door te breken die ik bedoel, het kwaad te maken. (Dat is goed ook verwarrend, ik weet). Wat kunt u uit de onderstaande foto voor de mooie bunheaded vrouw en borstelige eyebrowed man vertellen over het belang van kleuren? Deze tekens worden exact dezelfde manier elke keer getekend, maar de kleuren worden gebruikt die voor hen maken zeer uiteenlopende indrukken. De kleur van je personages is een beslissend moment in hun conceptie. Sommige kleuren werken beter te maken van een bepaalde afbeelding in je hoofd kijkers dan anderen, bijvoorbeeld onthouden schurken als Frollo uit de klokkenluider van de Notre Dame, Zurg uit Toy Story, kapitein haak uit Peter Pan of Jafar Aladdin? Een paar dingen ze allemaal gemeen hadden waren hun verhulde, lange, dunne lichaam, maar ook de kleuren paars en red. Deze kleuren samen hulp geven de indruk van een personage die kwaad is. Denk nu over kleuren die betrekking hebben op protaganists. Slechts één voorbeeld van een combinatie van goede kleuren zijn blauwe en cyaan (denk Finn van Adventure Time, Blue uit Blue's Clues of Capcom's Mega Man).
Een gemeenschappelijke fout die kunstenaars of schrijvers maken denkt dat alle kwaad (of anders op het hek in het departement moraal) tekens moeten worden donker van kleur. U ziet in de tekening van de borstelige eyebrowed collega's, ik heb lichte kleuren gebruikt, maar nog steeds bewaard het kwaad over hem. Cool of pastel (niet contrasterende) kleuren helpen om af te dwingen zijn eng beeld. Neem een kijkje op de cast van karakters opnieuw voor een moment en besloot wat hun kleurstoffen zeggen over hen.
Dus met al dat gezegd, heb ik besloten te kiezen donkerblauw voor mijn karakter van de hoodie, grijs voor zijn broek. Ik houd vooral de kleur die ik koos voor zijn huid, die een mooie schaduw van gewone gouduil geel, want hij kwaad en lelijk is.