Stap 3: Setup en kalibratie
Nu heb je alles geïnstalleerd en gemonteerd, de volgende stap is de hardware en software voor uw omgeving instellen!
Allereerst inpluggen in alle USB-apparaten die nodig zijn voor het systeem. Het gaat hierbij om de capacitieve schakelaar, een webcam en een leerling camera's.
Koppel vervolgens de Sphero met uw computer. Zorg ervoor dat het betalen en ongepaarde van andere apparaten, dan smakken tweemaal om het wakker. Je hebt het goed gedaan wanneer de lichten start het opvlammen van een patroon van de drie kleuren. Dan, open Systeemvoorkeuren app op je Mac en ga naar Bluetooth. Wacht totdat de Sphero in de lijst verschijnt en klik op de knop "Pair" ernaast.
Nu vinden de poort die de Sphero is aangesloten. Open uw Terminal app en type
ls - a/dev | grep tty. Sphero
. Het zou moeten resulteren in een lijn die eruit als ziet
/dev/tty. Sphero-YRO-AMP-SPP
(het zal waarschijnlijk zijn enigszins afwijkend voor uw bijzondere Sphero). Die lijn naar het Klembord kopiëren.
De eyerobot-software niet openen. Het ziet er als een browservenster met een paarse oog achtergrond. Klik op "Configureren" op het hoofdscherm. Wijzigen van het veld "Sphero poort" zodat deze overeenkomen met wat u hebt gevonden in Terminal. "Leerling oppervlak" is de naam die de leerling tracker gebruiken zal voor uw scherm. Wij hebben zojuist besloten om te noemen het "screen". Hier kun je iets. Kopieer de overige instellingen van de afbeelding hierboven. Als u testen van de robot met behulp van muiscontrole in plaats van uw blik wilt, kunt u "enable" in het laatste vak typen. Klik op "Opslaan". Druk vervolgens op terug.
Op het hoofdscherm weer, druk op "Start". Wijzig de video-feed in de drop-down lijst om de webcam die u hebt aangesloten. Het zal meestal worden genoemd iets als "USB-Camera". De webcam dient te beschikken over een goede, duidelijke, horizontale weergave van het woord. Dit kan meestal worden bereikt door het opknoping op een object zoals een statief. U kunt de camera's weergave controleren door te kijken naar de video-feed in eyerobot.
Open nu de bal tracker programma. In terminal, schrijven
python BallTracker.py
. Het zal vragen voor een videobron-ID. Die bepaalt welke van de camera's de bal tracker zal gebruiken om te zoeken naar de Sphero. Dit is meestal de zelfde bron-ID in het eyerobot programma gebruikt. Als alles correct werkt, zal het een venster met een blauw-en-rode stip in het midden van de gedetecteerde Sphero tonen.
De laatste stap is het kalibreren van de leerling. Plaats de leerling headset op je hoofd en leerling opname app opent. Twee vensters openstellen, één voor de camera van de wereld en één voor de eye camera. Zorg ervoor dat de eye camera heeft een goed zicht op uw oog; u kunt controleren door te gaan naar het venster van de camera oog en ervoor te zorgen is er een overzicht rond uw leerling met een rode stip in het midden. Als er wimpers blokkeren van de camera, moet u wellicht uitschakelen van de "grof detectie" in het venster van de leerling.
Vervolgens moet u het computerscherm als een oppervlak aan leerling toevoegen. Hierdoor zal de leerling te melden van de positie van je ogen-blik op het scherm. Om dit te doen, open eyerobot en breng het volledig scherm zodat de vier QR-code-achtige markers op de hoek van het scherm weergegeven in de camera van de wereld worden. Druk vervolgens op de "A" (oppervlak toevoegen) knop toe te voegen als een bijgehouden oppervlak in leerling. Tot slot noem het oppervlak aan wat u hebt gekozen in de eyerobot configuratie.
De laatste stap is het kalibreren van de oog-tracker. Hierdoor wordt het programma weet welke blik ooghoogte overeenkomt met welke levensechte locatie. Kalibratie is echt eenvoudig. Druk gewoon op de knop "C" (calibratie) in dezelfde kolom waarop u hebt geklikt de oppervlak toevoegen knop, en kijken naar de doelstellingen als ze komen! Er zijn in totaal 9 doelen.
That's it! Je bent al klaar. Nu kunt u robots met de kracht van je ogen!