Stap 2: Experimenteren, experimenteren, experimenteren
Ik vele kringen van papier met de hand uitgesneden en geëxperimenteerd om te zien wat ik kon doen ze doen. De grotere papier had een floppy kwaliteit en ik vond dat door het mengen een beetje elmers lijm met water, ik kon het papier tijdelijk dun maken, de vorm beïnvloeden, en drogen laten tot een golfde textuur. Vanwege het gewicht van het papier had de gedroogde vellum stromen, vloeiende curven in plaats van lichter gewicht papier dat alleen zal rimpel.
Voor de water/lijm mix, kunt u uw eigen ratio's. Ik vond vooral water en een beetje lijm vermengd tot een melkachtige oplossing was perfect (waarschijnlijk een 6 of 8:1 verhouding water: lijm) en dan ben ik net bereikt mijn hand in en het verspreid over het papier voorzichtig coating het oppervlak in een dunne laag van vloeistof.
Zoals ik experimenteren was, ik liep de kamer op mijn bureau en begonnen met het stapelen van de kleine cirkels van papier en realiseerde dat ik hield werkelijk van de stack. Dit werd het belangrijkste concept van de lamp.
Terwijl het leren van de kenmerken van deze paper, begon ik kromtrekken van de grotere cirkels papier door het indrukken van mijn vingers ten opzichte van elkaar uit de zijkanten van het boven- en onderkant van het papier, alsof ik wilde hen te nesten. Gewoon door de aard van het feit dat mijn vingers zijn niet gelijkmatig verdeeld rond een cirkel (dank u, duimen!) gemaakt dit een meer organische bocht naar het gedroogde papier.
Ik laat deze kringen alles drogen. Ik samengesteld dan de cirkels in een stapel te beste accentueren de stroom van het papier en het licht en de schaduwen die ik wilde maken.