3D-scanners zijn nuttig, maar een heleboel keer die ze niet produceren een perfecte 3D-model. Meestal moet u het gescande bestand opruimen om te doen iets nuttigs mee, zoals het maken van een 3D afdruk.
Blender is een krachtige gratis 3D tool die gebruikt kan worden op te lossen en bewerken van 3D-scans.
Ik zal niet proberen volledig om je te leren hoe met Blender hier. Mijn doel is om aan te tonen enkele van de tools in de Blender zodat u een idee van de workflow en de functionaliteit krijgen kunt. Voornamelijk, gebruik ik de Shrinkwrap Modifier en de functie Sculpt-modus . Er zijn andere softwarepakketten met vergelijkbare functies, maar ze niet vrij zijn.
De video toont de belangrijkste stappen. U kunt besteden veel langer dan 10 minuten aan het modelleren en beeldhouwen delen en maken van een werkelijk keurig wachtrij is opgeschoond model met veel minder polys, maar de basis doen moet slechts 10 minuten. Ik schreef ook de stappen, dus het is makkelijk om te scannen door.
Helaas heeft mijn video geen audio omdat ik niet over een microfoon. Ik zal later bijwerken als kan ik dit oplossen.