Stap 2: Mechanisch ontwerp
Ik zal hieronder verdeling het algehele fysieke ontwerp van het spel. U kunt meer lezen over elk mechanisme en de bijbehorende elektronica op de afzonderlijke stappen.
Frame
Ik ontwierp de structuur van Padrinko worden gemaakt uit slotted panelen van laser-gesneden acryl en multiplex. Ik wilde gebruiken acryl voor het belangrijkste speelveld omdat het heeft een mooie afwerking rechtstreeks uit de machine, maar het is heel broos. Ik opteerde om te maken van de buitenmuren van de machine van multiplex, die zou kunnen weerstaan minder voorzichtig wordt behandeld. Ik ontwierp ook de machine weet waren er een heleboel kleine onderdelen die nodig plaatsen en herschikken, zodat de platen allemaal zo symmetrisch mogelijk zijn en eigendom met t-sleuf randen voor sterke, nog verwisselbare gewrichten. Ik gebruikte alleen lijm te assembleren de cup van de bal aan de zijkant van de machine en gevolmachtigde van de alfanumerieke matrices aan het scorebord te brengen. In overeenstemming met de assemblage van het gemak, is de machine ook ontworpen om (bijna) volledig worden vastgemaakt met M3 schroeven en moeren.
3D Modeling
Om de algehele structuur te ontwerpen, gemodelleerd ik zorgvuldig de machine rond de delen die ik koos. Ik gebruikte Autodesk Fusion 360, want het is mijn go naar CAD tool. De uiteindelijke machine is vrij groot, (ongeveer xxx hoog) dus ik bracht het grootste deel van mijn ontwerptijd met het 3D-model om te voorkomen verspillen van enig materiaal als ik snijd tenslotte de delen uit. Bijna elk onderdeel is gemodelleerd, met uitzondering van schroeven en moeren, want er ruim honderd van elk zijn en zelfs digitaal regelen van hen te saai zijn zou.
2D lay-out
Met het 3D-model in plaats kon ik de platte gezichten van de machine als exporteren. SVG-bestanden. Ik heb deze vectoren geïmporteerd in Adobe Illustrator, hen materiaalsoort voor het indelen en groeperen van de meer complexe delen zodat de lay-out zo compact mogelijk tijdens het snijden. Er waren een heleboel afzonderlijke Lasergesneden delen, zodat ik ze gesplitst in twee grote vectorbestanden: een voor stukken hout en de andere voor acryl.
Verstrekking van alcohol
Peristaltische pompen koos ik als het belangrijkste verstrekking mechanisme. Ze zijn moeilijk te verslaan in termen van eenvoud bij het werken met vloeistoffen en elektronica. Ik maakte de machine redelijk compact, zodat de buizen niet hoeft uit te breiden zeer ver van de flessen. Alle vier buizen voeden op de zijkant van de machine en in een kleine RVS trechter gecentreerd over de cup-plaat. De trechter en cup plaat slot gewoon op zijn plaats zonder alle schroeven zodat ze gemakkelijk te verwijderen voor reiniging.
Bal mechanismen
Van de machine spelen mechanismen werden geïnspireerd door een combinatie van pachinko, pinball en marmer uitgevoerd machines. De ballen worden gevoed in een kleine trechter aan de linkerkant van het scorebord voor het vallen van een kanaal op het veld spelen. Dit kanaal leidt in wat ik noem de "feed schijf." De feed schijf heeft een kleine leegte waarmee een bal naar binnen vallen. Wanneer de speler ervoor kiest om het activeren van de feed schijf, zal hij negentig graden zodat de bal vallen op weg naar het doel schijf draaien. De gericht schijf ligt plat op het speelveld en heeft twee bars vormen een kanaal waardoor de bal recht naar beneden vallen. De balken kunnen ook fungeren als dia's schuin naar andere doelen, zoals de speler de joystick beweegt. De doel-schijf kan worden gedraaid een volledige 180 graden. De ballen vallen en stuiteren "pinnen," die extra lang machine-schroeven gemonteerd zijn. Er zijn zes doelstellingen waardoor de bal vallen kan, elk met een photointerruptor zodat de machine om hen te ontdekken. Ik koos voor 5/16"(ongeveer 8mm) kogellagers, zoals deze zou behoorlijk groot te behandelen terwijl nog steeds een paar millimeter van mijnen als ze door middel van de sensoren vallen. Het speelveld zelf heeft geen afrit gaten, dus als de ballen vallen, ze uiteindelijk zijn gesluisd naar de zijkant van de machine, waarna ze uitvallen in een kleine kop, waardoor ze opnieuw worden geladen in de trechter.