Stap 9: Markering: zetel
De stoel was misschien het meest intimiderend stuk voor mij want het is het meest zichtbare stuk van de hele vergadering. Dat betekende dat het juiste was van cruciaal belang om ervoor te zorgen dat ik niet eindigen met een losse, slordig, slecht passende puinhoop.
- We beginnen met het gemakkelijke deel; afronding van de hoeken. Pick-up van uw favoriete ronde object of kompas opnieuw en merk sommige stralen. Je kon ook maken een circulaire stoel als dat bij u past beter. Ik koos voor een vierkante stoel omdat... Nou ik weet niet. Het zag er gewoon cool!
- Zoek vervolgens het centrum van de zitplaats door de diagonalen van de 3 x 3 vierkant tekenen. Het gat voor de bovenkant van de bout vervoer gaat hier.
Nu, je hebt misschien gemerkt, de bovenkant van uw vervoer bout is vierkant! Hierdoor is het ondanks zijn ronde hoofd worden aangescherpt. Zeker je hebt gehoord het gezegde, "u niet passen een vierkante pen in a ronde gat." Dit is die in het echte leven! Ik heb een eenvoudige oplossing voor positiebepaling zulks later, dus voor nu alleen maar maken een merk voor een 3/8" gat.
Het uitdagende deel is het lokaliseren van de drie toetsen die het frame aan de stoel koppelen. Wanneer bijeengekomen, de binnenkant randen van het frame van de drie stukken vormen een gelijkzijdige driehoek 6". We moeten een 6" gelijkzijdige driehoek, STAT! Meetkunde aan de redding, wederom!
Ik experimenteerde met enkele methoden, maar veruit de gemakkelijkste is afzonderlijk uw eigen gelijkzijdige driehoek tekenen en de noodzakelijke afmetingen overbrengen naar de zetel.
- Om te beginnen, buste van uw liniaal en een vel papier en een 6" lijnsegment gaat tekenen.
- Met gebruikmaking van dezelfde techniek die u gebruikt naar aanleiding van de driehoek voor de compressie plaat, het vinden van het derde hoekpunt van de driehoek (herinneren: 6" RADIUS-boog van elk hoekpunt, doen voor beide zijden, 3e punt is waar ze elkaar snijden).
- Tekenen in de zijkanten om het te voltooien.
- Net zoals je deed voor de compressie-plaat, vinden van het middelpunt van elke kant en de loodrechte middelloodlijnen om het middelpunt van de driehoek tekenen.
- Plaats het ene uiteinde van uw kompas op het middelpunt van de driehoek en het andere uiteinde op een van de drie hoekpunten. Het kompas overgebracht naar de zetel-sjabloon en een volledige cirkel met het middelpunt in het midden van de zetel trekken. Kies een van de vier punten waartegen deze cirkel de diagonalen kruist. Dit is de #1 hoekpunt.
- Ga terug naar uw vel papier en de straal van uw kompas vastgesteldop 6". Nu het terug overzetten naar de zetel-sjabloon en een RADIUS-boog 6" met zijn centrum op het hoekpunt dat u trok in de laatste stap tekenen. De laatste twee hoekpunten bevinden waar de cirkel die u in de laatste stap trok deze boog snijdt.
- Sluit de hoekpunten om te vormen van de zijkanten. Uw 6" gelijkzijdige driehoek is compleet!
- Zoek de middelloodlijn van weerskanten van markering van het middelpunt en het verbinden van het hoekpunt aan de andere kant.
- Het proces voor het markeren van de gaten is ook precies hetzelfde zoals het was voor de compressie plaat (gecentreerd op de middelloodlijnen die u net gemarkeerd). Echter, in dit geval de gaten gaan buiten de driehoek en hun afmetingen zijn 3/4 "x 2". Ieder krijgt een set van 4 prachtige dogbones zo goed. Fido is nu kwijlen...
En met dat u klaar bent met markering!!! God zij dank!!! Die was pijnlijk, maar het is allemaal bergafwaarts vanaf hier.