Stap 2: Ontvouwen de basiseenheid
Blender is eigenlijk gewoon een goede manier voor het visualiseren van hoe de spiraal eruit. In feite alleen de basis vorm is noodzakelijk, het bevat alle informatie over schaal en afdrukstand voor latere modules.
Er zijn vele manieren een een mesh uitzien ontvouwen kunt. Als er voldoende eenvoudig kon men zelfs nemen elk gezicht en transformeren om te worden plat in het horizontale vlak en vervolgens lid maakt van deze "aangelegd" gezichten langs randen.
Een eenvoudigere manier is om software te gebruiken: Pepakura, 123D maken, of rhinoUnfolder (ik maakte rhinoUnfolder, dus het is een beetje aangepast en hacky, maar het werkt, soms). Pepakura is groot, maar u moet om het te kopen zodat u naar DXF-bestanden exporteren kunt. 123D make geeft ton van ontzagwekkende verbindingsopties. Als u code, rhino die unfolder kan worden gerommeld met te doen u kunt veronderstellen.
Zodra u een unfolder hebt gekozen:
1. invoer obj of stl.
2. Vouw open en controleer of tabbladen zijn naar uw wens.
3. Exporteer naar een DXF en het brengen van uw favoriete programma voor vector-tekening.
Opmerking: Een andere route is het toepassen van de matrix modifier in de blender en een obj of stl van het volledige model exporteren. Dit zet meer werk in de unfolder, omdat u wellicht handmatig opgeven waar het model knippen, en er vele gezichten zullen. Het betekent ook dat alle tabbladen zullen dezelfde grootte, die interfereren kan met de schaling esthetische / lijmen van de shell. Maar vanaf daar kunt u rechtstreeks naar een inkjetprinter of lazer leuker gaan en maken van het model!