Stap 1: Het bestuur en de Rover
- Je board moet 19 zeshoeken, gerangschikt in een regelmatig patroon in kolommen van 3-4-5-4-3, zoals de afbeelding hierboven.
- Elke hex krijgt één resource (een tekening of schrijf het woord). 3 Stone 3 bakstenen, 4 hout, 4 schapen, 4 tarwe, 1 woestijn. Om de beurt middelen, rots-papier-schaar spelen of flip een munt, totdat alle hexes zijn gevuld.
- Elke hex krijgt ook een nummer, 2-12. Deze zijn meestal gerangschikt in een linksom spiraal in de volgende volgorde, beginnend vanuit elke hoek zeshoek en Gehuppel naar de woestijn: 5-2-6-3-8-10-9-12-11-4-8-10-9-4-5-6-3-11. Ik heb hen anders geregeld in de afbeelding om te laten zien dat moet er twee van elk getal behalve 2 en 12, die elk slechts één krijgen. (Doe zoals ik al zei, niet wat ik doe.)
- Moet u 9 poorten geregeld regelmatig rond het bord. Ik vestig gestippelde lijnen om te zien waar zij moeten gaan. 5 van de havens zijn 2:1, elk met een eigen resource. De andere 4 zijn 3:1 met een willekeurige bron.
- U moet een muntstuk, of een kiezelsteen of een verfrommeld gom-wrapper om te fungeren als uw Rover. Plaats deze op de woestijn te starten.
- Wegen, nederzettingen en steden worden gewoon op het bord getekend. Zodra ze nooit geplaatst verplaatsen opnieuw, dus pen of een marker OK is. Elke speler mag 5 nederzettingen, 4 steden en 15 wegsegmenten.
Ik realiseer me dat dit ziet eruit als een veel te onthouden en te tekenen. Maar het is echt niet zo moeilijk, en met een beetje oefening kan u een van deze platen zweep in minder dan 10 minuten, die wanneer u denkt over het is bijna hoe lang het duurt om het instellen van het echte spel.