Stap 4: CAD, CAM en schrijnwerkerij ontwerp
Eenmaal in CAD ontwierp ik alle schrijnwerkerij, toolpathing, stock materiaal, en workholding die het mogelijk maken zou om het laatste stukje uittreksel uit de digitale wereld en maken het fysieke. Sommige van de details waren ongelooflijk ingewikkelde, om te verwijzen naar de verschillende delen aan elkaar passen goed. Zonder de software en de machines waarmee deze nauwkeurig samengestelde hoeken, zou het nogal een lastige taak geweest zijn.
De grote truc voor mij was om ervoor te zorgen dat ik snijd de modellen op de juiste plaatsen, zodat toen alles ging terug samen, het volkomen gelijk lijkt me. Het was cruciaal voor het definiƫren van harde verwijzingen op elk net om een strikte plateau om vervolgens de verschillende delen aan elkaar. Ik probeerde te tonen enkele van deze belangrijke verlagingen en verwijzingen in de foto's voor deze stap, die ook tonen enkele van de ondersteunende schetsen, vliegtuigen en spiegels die het allemaal gebeuren.
Het kruis bar was het laatste deel gemodelleerd, en het enige deel van het ontwerp dat niet was 3D veroverde. Ik maakte een eenvoudig model dat nog een beetje extra materiaal om ervoor te zorgen dat ik de laatste kleine stukjes aan het met de hand worden gladgestreken zodat deze overeenkomen met de rest van de contouren kunnen verwijderen.