Stap 3: doen
Het is niet de teacher's taak om op te lossen elk probleem dat in het project van een student opkomt. Integendeel, is ervaring in het herkennen en handigheid van de problemen een hoofddoel van een persoonlijk programma van leren en creëren. Er zullen tal van problemen. Zodra iedereen een goedgekeurde project heeft, is het de taak van de leraren te bevorderen, technische bijstand te verlenen, en vergemakkelijken van het proces. Er is geen sure-fire stapsgewijze methode voor uitvinden of het creëren van iets voor de eerste keer.
Hier zijn enkele tips voor de leerkracht (beter bekend als de leerling-in-Chief):
- Rondlopen en ervoor te zorgen dat u inchecken met iedereen minstens één keer een periode (bij voorkeur meer).
- Vraag de jonge makers en de leerlingen uit te leggen aan u waar zij zich in het proces.
- Als ze lijken te worden geplakt, bieden een beetje advies voor een work-around, of stel voor een gereedschap, boek of website die kan helpen oplossen van hun probleem.
- Als iemand is ploeteren, gaan over hun plannen met hen. Vaak zullen ze nodig hebben om een nieuwe schets of tekening te maken. Het oorspronkelijke plan wellicht wijziging om er meer "uitvoerbaar."
- Ouders betrokken raken. Een ouder heeft vaak enkele speciale kennis of expertise die een positieve dynamiek aan de ervaring toevoegen kunt. Hen in uitnodigen om te helpen hun eigen kind of iemand anders die hulp nodig heeft. Wanneer meer volwassenen rond, maakt het de kinderen voelen dat hun projecten zijn meer de moeite waard.
- Iets te maken! Inspirerende met een show en tell van dingen die u persoonlijk hebt gemaakt is groot. Het is zelfs beter om iets samen met de kinderen actief te maken. Dus, wat u project bezig bent, breng het en besteden ten minste een beetje tijd aan het werken terwijl de kinderen aan hun projecten werken. Als u een project niet hebt, krijgen de planning invullen en aan de slag op iets.
- Succes te vieren. Wanneer een probleem is opgelost, kondigen het aan de klasse en laat de student een korte omschrijving geven van het probleem en wat zij deden om te lossen.
Oke, nu wat over die terughoudend kinderen? U weet, degenen die liever zitten rond en praat met hun vrienden, interfereren met de voortgang van anderen, een boek lezen of fladderen van een idee naar de volgende elke week zonder ooit iets gedaan. Een ander type is de "super helper" die is geïnteresseerd in wat anderen doen en zal echt meedoen aan somebody else's project, maar heeft niets van hun eigen land. Een paar wellicht altijd een excuus voor het niet productief. Ze zijn "waiting for onderdelen te komen in" zijn "nog steeds kiezen van de juiste materialen" of "gaat het met hun ouders." Onaanvaardbaar!
Hier zijn enkele tips voor die kinderen:
- Meld 'em voor codeacademy.com (het is gratis) en krijgen die ze op het begonnen. Dit wordt verondersteld een student computer beschikbaar en internettoegang.
- Vraag hen wat hun favoriete onderwerp of tijdverdrijf is. Op basis van het eerste ding dat komt naar hun mening, besteden een beetje tijd brainstormen en hieraan een leren-project met een proces-verbaal of een video als het eindproduct. Dit werkt zelfs voor degenen die alleen kan denken aan "voetbal", "Turnen", of "video games".
- MIT's Scratch programma op sommige computers geïnstalleerd te krijgen en hebben ze erachter te komen hoe om het te gebruiken om een eenvoudig video spel of animatie van een soort te maken. Wat je ook doet, niet trainen hen hoe te te gebruiken, laat ze het uitzoeken.
Een van twee dingen zal meestal gebeuren na "de opdracht." Ze krijgt ook geïnteresseerd in de toewijzing en start zelf erin; of, zij zal beslissen misschien er is echt iets anders die ze immers kochten konden krijgen, en zij zal komen met een project van hun eigen.
Ervoor te zorgen dat elk afgerond project wordt genomen al manier door de fase van het product. Als de methode van het delen van een presentatie aan hun peers (met andere woorden, voor de klas) houden hen aan een hoge standaard te maken. Niet laat ze gewoon staan voor de kamer en zeggen "Ik maakte dit." Vereist ten minste een visuele presentatie go along with it (PowerPoint, Keynote, SlideRocket of Prezi).
Als er een project leren, laten distilleren het hele ding in een 5-15 minuten presentatie dat de rest van de klas iets leert over wat ze hebben geleerd.