Stap 3: De 20 X 2 programma
Het programma wordt weergegeven in de gekoppelde afbeeldingen en is ook opgenomen in het zip-bestand in de laatste stap van de instructables als ISD1760.bas. Dit programma is bedoeld om te lezen, de boodschap "94,1 FM" uit verschillende afzonderlijke clips met geluid. Maar als u eenmaal hoe het programma werkt begrijpt, u het voorlezen wat die je wilt wijzigen kunt.
Het programma is volledig commentaar en u moet zitten kundig voor de stappen door het lezen van de commentaren. De algemene methode die wordt gebruikt in dit voorbeeld is te resetten en de macht van de ISD1760 en het verzenden meerdere voorwaartse opdrachten cue van de juiste geluidsclip en vervolgens spelen. Hier "94,1 FM" bestaat uit 5 aparte clips met geluid en kunt u zien dat op basis van de volgorde in waarin ze werden geregistreerd, we sturen 9 toekomen opdrachten te krijgen naar de "9" opname, dan 4 opdrachten toekomen om naar de "4" opname, dan 10 opdrachten toekomen om naar de "." opname, dan 1 vooruit om naar de "1" opname , dan 11 opdrachten toekomen om naar de "FM" opname.
De belangrijkste punten te merken in het programma zijn wanneer de reset, macht omhoog en naar voren opdrachten worden gebruikt. Merk op dat na reset of macht omhoog, de ISD1760 zullen op de laatst-gemaakte als u een afspeelcommando stuurt opname. Dit is de reden waarom we de nul laatste opnemen. Na reset of wij de nodige energie zijn altijd de nul of "0" is opname en dit het referentiepunt voor het tellen van de voorwaartse opdrachten. Merk ook op dat u na een reset wilt verzenden van een opdracht de nodige energie.
Een ander belangrijk ding om op te merken is de structuur van de opdracht SPIOUT. In deze opdracht (spiout B.7 C.1, LSBFirst_L, (b0/8)) we moeten SCLK en SDO pins, dat de gegevens naar de minst significante bits (LSB) het eerst worden verzonden en dat het een 8-bits byte gebruikt. Hier bevat b0 de opdracht die wij sturen.