Stap 2: Hippocampus (3D-model)
Een van mijn andere doelen op de Pier was om te leren meer over en spelen rond met 3D-modellering en afdrukken, en in eerste instantie was ik niet zeker hoe dit opnemen in mijn project. Een willekeurige gesprek met een collega AiR leverde het antwoord. We spraken over het gebied van de hersenen die is gekoppeld aan geheugen en zonnebed op hoe klein en glad zoiets (de hippocampus, hierboven afgebeeld) die een grote invloed op de gedachten en gedrag van een individu zou kunnen hebben. Wat zou het wegen? Hoe past al die herinneringen daar? Wat is het waard?
Dit werd mijn gekozen object - de een solide structuur in de zwevende transparante wereld van organisch materiaal in het hoofd.
Modellering van de hippocampus
Ik ben begonnen met visuele referentiemateriaal, waardoor een zeer fundamentele geometrische Maas te omvatten van de hippocampus. Ik gebruikte een fundamentele spline (getrokken langs de 'rug' als het ware van de oorspronkelijke shape) en een eenvoudige veelhoek, die werden vervolgens samengevoegd in een sweep-opdracht om het oppervlak van het model te maken. Ik bracht deze Maas in Mudbox naar digitaal beeldhouwen in meer detail. Het afgewerkte model werd gebracht in Meshmixer, spiegelbeeld, en de twee zijkanten overbrugd samen (omdat de hippocampus strekt zich uit over beide zijden van het hoofd) ik had besloten dat ik het een solid object gemaakt van twee elkaar grijpende delen door een gat in een van de stukken van acryl, wilde samen zodat het object zou men, in tegenstelling tot het wordt doorsneden door het doorzichtige acryl.