Stap 8: Audiokaart
Dit is een nette weinig board dat een goedkope en eenvoudige manier biedt om audio in uw project. Moet u de audiobestanden op een SD-kaart opslaan. Het gebruikt een raar .ad4 formaat, dus je zult moeten een speciale tool om te zetten van uw .mp3 of .wav in de juiste indeling. Kunt u de tool hier.
Het heeft een ingebouwde versterker zodat u uw spreker rechtstreeks aan het kunt aansluiten. Dit is strikt een 3.3 volt apparaat, zodat u kan niet alleen uw microcontroller 5v ernaar haak. Ik gebruik een 1 k weerstand voor de resetpin, als de Arduino een 5v-apparaat is.
Er zijn twee modi waarin gewerkt - drukknop en serieel. Ik heb geen seriële gebruik omdat ik liep uit de pinnen op de Arduino. Kan ik controleren de drukknop pinnen direct uit het display. Ze zijn 3v pinnen.
Om de geluidseffecten te werken, moet ik opnieuw de audiokaart en vervolgens treffer naar de volgende knop om naar de gewenste track. Dit veroorzaakt een lichte vertraging vanaf wanneer de, laten we zeggen zaklamp bijvoorbeeld is ingeschakeld en wanneer wordt het geluid afgespeeld. Hieronder is de code bits-geneukt te spelen van een geselecteerde audio track.
void playTrack2() <br> { audioReset(); delay (150); genie.WriteObject(GENIE_OBJ_PINOUTPUT, 0x02, 0); //0 delay (10); genie.WriteObject(GENIE_OBJ_PINOUTPUT, 0x02, 1); delay (250); genie.WriteObject(GENIE_OBJ_PINOUTPUT, 0x02, 0); //1 delay (10); genie.WriteObject(GENIE_OBJ_PINOUTPUT, 0x02, 1); delay (250); genie.WriteObject(GENIE_OBJ_PINOUTPUT, 0x02, 0); //2 delay (10); genie.WriteObject(GENIE_OBJ_PINOUTPUT, 0x02, 1); }