Stap 8: conclusie
Problemen en oplossingen
Modellering van het hoofd: , we gepland op het maken van de eland hoofd dezelfde manier we het lichaam gemaakt. Met behulp van Blender om deze taak te volbrengen werd manier te moeilijk met het resultaat kijken lelijk en hoekig. Let wel dit was alleen het hoofd en de geweien daarom uit den boze. U kunt dit probleem oplossen, besloten we om het hoofd in de Sculptris apart model en maken het "low-poly" in 3D Builder Microsoft het hulpprogramma voor het "Vereenvoudigen".
Texturing: Na het ploeteren met UV-toewijzing, gaven we na een uur van frustratie. We besloten om te proberen een materiaal toe te passen op elk lichaamsdeel door hoekpunten te selecteren en het toewijzen van hen een apart materiaal. Alles leek goed totdat we geklikt "Render" en alles wat we zagen was een grijze eland. Op het einde doorgedrukt we met UV-toewijzing, gefrustreerd en bijna pitching onze laptops uit het raam. Na 3 pogingen in de loop van 3 dagen bereikt wij iets bevredigend.
Wat we geleerd
Op het einde, we geleerd dat om te doen een dergelijk project, beide ploeggenoten moeten worden bedreven in de Blender om het proces te versnellen. We hebben ook geleerd dat als u kalmeren en een stap terug te nemen, het proces van texturing en tuigage gaan veel soepeler en u een beter resultaat verkrijgen. Als we dit deden, zou misschien gelukt als animatie bij het model.