Stap 2: De Backend
Eerste dingen eerst - krijgen de backend-werkend. Dit heeft om goed te functioneren alvorens alles samen, ja?
Er zijn 2 grote projecten die er die zijn geconcentreerd rond brengen game emulatie aan het platform van de Raspberry Pi. RetroPie en EmulationStation.
RetroPie is een vooraf gecompileerde SD kaart Pi afbeelding die al van de emulators al geïnstalleerd, evenals de frontend van de EmulationStation met autobooting configuratie setup geïnstalleerd. U kunt dit doen door jezelf, installeren de emulators een op een tijdstip en het handmatig installeren van de EmulationStation, maar dat neemt voor eeuwig. Werk slimmer, niet harder!
EmulationStation is een GUI frontend te navigeren uw spel lijsten. Het is vrij eenvoudig door zelf, maar je kunt huid de frontend relatief gemakkelijk met een beetje grafisch ontwerp en enkele lichte XML bewerken.
Dit kon krijgen lange, dus ik zal proberen en houd dit beknopt en basisinstructies met links bieden. Bovendien, mijn kennis kwam uit een hoogtepunt van verschillende onlinebronnen Check deze allemaal uit voor meer informatie, extra details, forum met mensen vragen elke vraag waarvan u denkt dat niet is gesteld nog, enz.
RetroPie Wiki
RetroPie Forum
EmulationStation GitHub pagina
- Maak uw SD-kaart image
- De voor-gecompileerde SD-beeld kan bevinden hier. Schrijf naar de spiegelbeeld voor de SD-kaart met iets van Win32 Disk Imager.
- Update en het configureren van uw Pi
- Schijfgrootte van uw SD-kaart met vouw
- sudo raspi-config
- Selecteer uitvouwen schijf optie
- Update en upgrade uw pakketten met
- sudo apt-get update; sudo apt-get upgrade;
- Stel een nieuw systeemwachtwoord met
- sudo passwd
- Voer uw nieuwe wachtwoord (niet verliezen dit)
- Installeren van Koellichamen en overklokken dat badboy
- Heatsinks op de GPU en CPU van de Pi installeren
- Overclock uw Pi
- U kunt dit doen zonder uw garantie via raspi-config ongeldig te verklaren, maar als u wilt om het te duwen een beetje... en je zal voor fatsoenlijk geluid/prestatie op de SNES en hogere spellen... check out deze draad op de PetRockBlog forums. Ik liep de instellingen van de eerste poster en mijn temp ging nooit boven 51° C tijdens de SNES gameplay.
- Schijfgrootte van uw SD-kaart met vouw
- Domeincontrollers configureren
- Wisseling woninggids voor naar de waar het configuratieprogramma woont
- CD /opt/retropie/emulators/RetroArch/installdir/bin
- . / retroarch-joyconfig - o /opt/retropie/configs/all/retroarch.cfg
- Druk op de betreffende knoppen wanneer daarom wordt gevraagd. Wanneer u knoppen die niet bestaan op uw controller, alleen blijven slaan elke knop, maar zorg ervoor dat het dezelfde knop voor het gemak van het vinden van later. U zal deze vervolgens verwijderen.
- sudo nano /opt/retropie/configs/all/retroarch.cfg
- Verwijder de waarden voor alle knoppen die niet bestaan op uw domeincontroller. U moet zitten kundig voor de foutieve knoppen relatief eenvoudig te ontcijferen.
- Kopieer en plak de speler 1 configuratie onder de speler 1-config
- De nieuwe set speler 2 zeggen in alle exemplaren wijzigen
- Wijzigen van de index van 0 naar 1 in de nieuwe set
- Toevoegen in de config van de emulator afsluiten door de volgende 2 regels onder alles
- input_enable_hotkey_btn = "1"
- input_exit_emulator_btn = "2"
- Wijzig de waarden van "1" en "2" aan de knoppen die u wilt gebruiken. Ik gebruik selecteren als de hotkey en Start als de uitgang. Die manier die u moet houden Selecteer en druk op Start om af te sluiten van een spel. Sweeeeeet.
- Het is belangrijk op te merken dat dit CFG-bestand van invloed is op het systeem op een mondiaal niveau. Als u andere knop configuraties in specifieke emulators wilt, zal u wilt wijzigen van het bestand retroarch.cfg in de individuele emulator configs directory (d.w.z. /opt/retropie/configs/snes/retroarch.cfg voor SNES configuraties). Afzonderlijke CFG bestanden overschrijft de globale config.
- Er zijn een paar manieren om dit te doen. SSH is de weg te gaan, IMO, omdat je willen zal om vertrouwd te raken met SSH'ing in uw Pi. Met een USB-stick evenals kunt u auto-kopie ROMs over. Beide processen zijn gedocumenteerd hier.
- Uit uw basismap, typt u
- emuationstation
- U moet ten minste één ROM gekopieerd naar uw map voor dit te werken.
- Controle het uit! Bent u in staat om te navigeren de frontend? Sweet! Kunt u een spel openen en goed zei spel controle? Allllright. Wacht, het niet goed werkt? Terugkijken via de stappen, scope van de forums, vragen een vraag of twee, maar krijgen vlak voor zich vooruit het bewegen!
- Dus EmulationStation vrij saai is. Aloshi geeft toe dat het is vrij basic en mensen moedigt aan hun eigen skins maken. Ik ging door en deed dat.
- EmulationStation bestaat uit een stuk van de elementen die worden gebruikt voor navigatie in een paar verschillende schermen. Lijkt op XML-bestanden om te weten wat te doen met deze elementen. Zo fundamenteel, kunt u bestaande XML-themabestanden wijzigen of schrijf uw eigen. Aloshi heeft documentatie op een GitHub pagina hier. Ik ging volledig droeg in leer-modus bij het doen van dit alles en voelde de behoefte voor het documenteren van alles wat die ik was samenstellen. Ik schreef de bijgevoegde gids over het maken van thema's voor emulatie Station 2.x.