Stap 13: Initialisatie - Video Buffer
De grafische stuurprogramma's zijn iets meer complex om in te stellen, vereisen een paar afzonderlijke stappen. Net als veel van de andere stuurprogramma's, de eerste stap is een functie Init() die Hiermee configureert u de stuurprogramma's op de huidige parameters aan te roepen, maar dit vereist een paar globale variabelen die nog niet zijn gemaakt.Er zijn drie variabelen initialiseren, de plaats wordt het gedeelte van geheugen die vertegenwoordigt het volgende frame te trekken, of de video buffer te maken. De stuurprogramma's nodig om te worden weergegeven als een eendimensionale matrix van unsigned char. Te maken van dit programma zo modulair mogelijk, elk van de verschillende schermresoluties (en het scherm typen) bestanden bieden een constante met de gelijknamige die de grootte van de video buffer definieert. Deze handige constante heeft de naam VRAM_BUF_SIZE. De verklaring van de video buffer zal als volgt uitzien:
unsigned char g_VRAMBuffer[VRAM_BUF_SIZE] attribute((far));
Het kenmerk functie zal de matrix locatie instellen op de juiste plaats in het geheugen.