Stap 16: Initialisatie - GFX_InitBitmap()
Als de stuurprogramma's voor geluid en gamepad hebben de grafische stuurprogramma's een initialisatie functie GFX_InitBitmap() die worden aangeroepen moet voordat u één van de andere functies, zoals ingesteld pointers en variabelen in de andere functies. De initialisatie-functie neemt een aantal parameters: de schermhoogte, breedte, het aantal bits gebruikt om te bepalen van kleuren, en verwijzingen naar het videogeheugen, paletten en palet kaart. Met uitzondering van de drie variabelen die worden gedeclareerd boven, bevat de resolutie-bestand constanten voor de schermhoogte en breedte, evenals het aantal bits per pixel met SCREEN_HEIGHT, SCREEN_WIDTH en SCREEN_BPP. Deze constanten hebben dezelfde naam in alle bestanden resolutie, waardoor het schakelen tussen de modi en resoluties een module. Aanroepen van de functie moet er ongeveer zo uitzienGFX_InitBitmap(SCREEN_WIDTH, SCREEN_HEIGHT, SCREEN_BPP, g_VRAMBuffer, g_Palettes, g_PaletteMap);
Initialisatie van alle stuurprogramma's is nu voltooid. Controleer als uw huidige code ziet er ongeveer als de bijgevoegde code voordat u de bal Demo maakt.