Stap 20: Bal Demo - bal initialisatie
De bal moet een startlocatie. Wanneer een speler scoort of het systeem eerst wordt moet ingeschakeld, de bal beginnen in het midden van het scherm en toewerken naar één van de schoepen. Van het grotere geheel te denken voor een moment, hoeveel keer zal de bal opnieuw instellen, of gezoomd, in het midden van het scherm? De hand liggende antwoord is wanneer het programma voor het eerst wordt gestart en de scoren voorwaarden zal ook opnieuw de bal. Met behulp van aanwijzer variabelen, zal het schrijven van een functie sterk verbeteren de leesbaarheid van de code. Als u wilt centreren de bal, moet het worden geplaatst halverwege het scherm met betrekking tot de schermbreedte en hoogte, evenals de boekhouding voor de bal kant lengte. De resetBall() functie moet er ongeveer zo uitzien:
void resetBall(unsigned int *ball x, unsigned int *ball y) { (*ball_x) = SCREEN_WIDTH/2-BALL/2; (*ball_y) = SCREEN_HEIGHT/2-BALL/2; }