Stap 3: POPPENSPELER projecten
In deze voorstelling de performer, Ivana Kalc http://myspace.com/ivanakalc dragen het kostuum bewoog haar lichaam in zodat poppenspeler een vertegenwoordiging van zichzelf in een digitale wereld. Deze voorstelling heette Ein Kleines Puppenspiel http://puppenspiel.moviesandbox.net/ en werd bedacht door Friedrich Kirschner, die bedacht en gemaakt van het verhaal, met behulp van een computer game-engine Unreal Tournament, waarin personages, camera's en gebeurtenissen worden alle getriggerd door menselijke acteurs middels verschillende apparaten, spelen uit het verhaal, in de echte wereld een marionet van de echte tijd spelen.
Na het produceren de eerste werkende poppenspeler kostuum voor dit project, besloten hebben we om te blijven ontwikkelen de poppenspeler kostuum. We begonnen met het verkennen van nieuwe manieren van het exploiteren, manipuleren en ontwerpen van geleidende en resistieve textiel te zin lichamelijke beweging, evenals creëren van zacht en elastisch geleidende sporen. Wij wilden voor zitten kundig voor comfortabele en wasbare kostuums die, tenzij bestemd, niet van de drager natuurlijke beweging beperken deed te produceren.
2) taaloefeningen op LEMUR
De volgende poppenspeler-project ontstond tijdens een residentie van één maand in LEMUR http://lemurbots.org/ in Brooklyn, NY. Maki heeft een reeks van muzikale robots die kunnen worden geactiveerd door Midi-signaal. Ons plan was te hebben van een performer, het dragen van een kostuum van motion capture, leiden tot verschillende muzikale robots met haar bewegingen, maken een geluid-scape waarnaar zou op zijn beurt haar bewegingen beïnvloeden. We doorgebracht 4 intensieve weken raffinage van dit concept, evenals ontwerpen en fabriceren van het volgende poppenspeler pak. Werkten we met een lokale ballroom danser, Micaela Schedlbauer, die geïnteresseerd in het project was. Michaela had een zeer set dancing routine en het was interessant om te werken met haar, maar helaas de tijd-frame niet echt verlaten ruimte voor genoeg praktijk te breken de routine op een manier die gaf haar genoeg vertrouwen om te luisteren naar het systeem, en om te reageren op wat er gaande was.
3) perfecte menselijke prestaties
Het derde poppenspeler kostuum is gemaakt voor een geïnspireerd door een korte film van 1967 door Joergen Leth voorstelling getiteld The Perfect menselijke en door Lars von Trier's 2003 de vijf obstakels. De prestaties nam de tekst uit de originele film en introduceerde de obstakels van prestaties en niet-lineaire vertelling. De oorspronkelijke tekst werd versneden in blokken en de performer werd gepresenteerd met een spel als de situatie waarin bepaalde woorden en de segmenten van de zinnen aan het verkeer van bepaalde lichaamsdelen toegewezen waren. De uitvoerder moest eerste uitzoeken welke bewegingen geactiveerd wat fragmenten voordat ze proberen kan om te spreken van de volledige zin. Zodra een zin opzettelijk correct werd gesproken zou de performer gaan naar het volgende niveau, de volgende zin en een nieuwe toewijzing.
Dit project poppenspeler voor het eerst werd ontwikkeld voor de tentoonstelling van de Interface culturen tijdens de 2008 Ars Electronica in Linz, Oostenrijk, de performer was Ivana Kalc. Plannen voor toekomstige prestaties van de perfecte Human Performance plan samenwerking met lokale artiesten op verschillende locaties. De enige tegenslag is dat de artiesten het bestaande pak Perfect menselijke poppenspeler, moeten passen al lichte wijzigingen mogelijk zijn.