Stap 4: Opbouw van de controller
-NES Controller (om te oogsten delen van)
-8 x pulsschakelaars
-8 x 47 k weerstanden
-16 pins duik aansluiting (optioneel)
Dit is een complexe materie, gebaseerd op het systeem dat u wijzigt. Nieuwere generatie consoles gebruiken veel verschillende delen, schakelaars en micro controllers, dus het zal aan u om te onderzoeken of ontdek hoe u ze aan uw behoeften aanpassen.
Een methode die werkt is om gewoon de hele controller boord binnen uw draagbare mount, hoewel dit echt moeilijk is te omzeilen en tenzij u een aangepaste geval het zal erg ongemakkelijk om te houden. Een andere methode is om te snijden de PCB langs de dunst bevolkte gebieden en vervolgens rewire geen sporen die u gesneden. Hierdoor zal u om te herschikken van de controller de helft in de gebieden van uw draagbare die meer comfortabel is te houden. Downside aan dit is dat als u omhoog in de console generaties de PCB voor de controllers krijgen meer en meer bevolkt met sporen en complexer, dus deze methode zal moeilijk zijn om mee te werken.
De definitieve manier, die ik tonen zal, is alleen bedoeld om te worden gebruikt op de meest eenvoudige van controllers, zoals het eigenlijk moet u volledig herstel van de controller van kras. Eerst moet u spleet open de NES-controller om te oogsten van de IC van het te gebruiken met uw aangepaste controllers. Ik stel met behulp van een heat gun of de fakkel voor deze zien hoe kop omhoog alle de pinnen met een strijkijzer is in de buurt van niet onmogelijk. Een andere manier om het te verwijderen is om te scoren en uitlijnen van de PCB totdat u alleen de IC hebt en vervolgens probeert te verwijderen van de resterende PCB met Tang en een soldeerbout.
Aanleg van deze controller is gonna be moeilijk uit te leggen dus vertrouwen op het schema zal worden een must. In principe leiden al van de ene kant van de schakelopties tot een common-rail die tot de bruin pin op de IC, alsook de onderste pin aan de linker kant leidt. Vervolgens de andere kant van de schakelopties draad tot één kant weerstanden en volg via op hun respectieve pinnen op de IC. Vanaf daar zijn de andere kant van de weerstanden vast samen en in de witte pin. In het schema is de enige zijde die wordt weergegeven de D-pad, hoewel de A/B/Start/Select pad is dezelfde manier bekabelde en klik vervolgens op hun overeenkomstige pinnen op de IC die ik gemerkt heb omdat het oorspronkelijke schema ze niet hadden gesoldeerd. Ik vond dat als je de weerstanden houden zo dicht mogelijk bij de schakelaars mogelijk helpt het verminderen van de grootte van het bord. Ook het gebruik van IDE kabel lint aan de twee platen is de gemakkelijkste/schoonste manier die ik heb gevonden tot nu toe te treden tot de twee helft is samen. Zodra u uw controller planken gesoldeerd samen, kunt u de pinnen aangeduid met kleuren en soldeer ze aan hun juiste soldeer punten op de games PCB voor speler 1. Ik heb helaas niet een foto van dit (of minstens een die zal dit duidelijker stap want mij watertje using niet kleurcode draden), maar als je kijkt naar de bestaande stekker die u gemakkelijk kunt vinden die kleuren gaan waar op het bord. Aanvankelijk was ik met behulp van de bestaande plug-interface op de console, maar ik liep uit kamer in mijn geval dus ik nam ze uit en draden direct aan de PCB-console gesoldeerd. Als u uw eigen zaak kunt ontwerpen recommend I highly gebruik maken van de bestaande havens, omdat niet alleen u de verbinding uw controller voor andere projecten verbreekt kunt, maar u een vrouwelijke controllerpoort op uw draagbare aangesloten op speler 2 opnemen kunt, zodat u met een vriend spelen kunt.