Stap 1: Waar komt het model vandaan?
Na de zak rond online, vond ik een paar modellen die waren oke... maar niemand die schreeuwde me "Ik ben de meest accurate ASHPD model die je ooit zult zien!". (mijn laatste opiniepeiling ik vroeg "Wat is het belangrijkste ding over een kostuum-cosplay" – 80% zei nauwkeurigheid versus 20% die zei die comfortabel!) Aangezien nauwkeurigheid het doel was, het leek dit moest gebeuren vanaf nul.
Het uitgangspunt was een rip met behulp van 3D Ripper DX. Het oorspronkelijke plan was om te kijken door middel van een portal op de speler, die in de rip trekken wat via het portaal wordt getoond resulteerde aangezien het werkelijke 3D-geometrie, niet alleen een afbeelding. (wanneer je jezelf via een portaal zien, je ziet een andere incarnatie van het Chell model, dus met de portalen in de juiste lay-out zou je uiteindelijk rippen van 3 of meer kopieën van Chell!) Helaas, terwijl het hele was, was de rip dus laag poly het naast nutteloos was.
Het beste is wat je kunt zien in de afbeelding die ik heb toegevoegd; het is onvolledig, omdat het is eigenlijk wat de speler altijd ziet in de rechterbenedenhoek van het scherm, en daarom voor efficiëntie, het niet hoefde te worden hele! Het was echter de beste basis om te werken.