Stap 1: Puzzel stuk XML
Scramble vierkanten Oplosser wordt gebruikt een Extensible Markup Language (XML)-bestand om te beschrijven de puzzelstukjes. Het volgende is een voorbeeld van hoe de XML voor elk stuk puzzel eruit:
<PuzzlePiece> <Name>A</Name> <North> <Image>Zebra</Image> <Half>Bottom</Half> </North> <South> <Image>Giraffe</Image> <Half>Bottom</Half> </South> <East> <Image>Rhinoceros</Image> <Half>Top</Half> </East> <West> <Image>Elephant</Image> <Half>Bottom</Half> </West> <CenterImageDirection>NorthEast</CenterImageDirection></PuzzlePiece>
Elk stuk kan een unieke naam, aangewezen door het naamelement gegeven worden. Elk stuk heeft een Noord, Zuid, Oost en West side gedefinieerd. Elke zijde bestaat uit twee elementen: afbeelding en de andere helft. Afbeelding geeft aan welk beeld is op de rand en Half geeft aan als het de Top helft of de onderste helft van het beeld. De waarde gebruikt u voor beeld kan en de helft alles wat die je wilt, maar u moet consistent zijn. Er mag alleen worden vier unieke afbeelding en twee unieke halve waarden.
Elk stukje van de puzzel heeft ook een afbeelding in het midden. Ik was niet zeker als dit beeld had niets te maken met de oplossing van de puzzel of niet, dus ik opgenomen een element om aan te geven welke richting deze afbeelding was gedraaid. Zoals later bleek, is dit beeld niet belangrijk, dus dit niet echt nodig is.