Als je games zoals Minecraft ooit gespeeld hebt, heb je gezien procedureel gegenereerde terrein. Een oneindige matrix van rivieren, bergen en bomen kan worden gegenereerd vanuit eenvoudige wiskundige formules.
In dit Instructable ga ik u onderwijzen hoe te procedureel genereren een fractal-tree van een wiskundige "zaad" met behulp van OpenSCAD. OpenSCAD is een programmeertaal waarmee u voor het genereren van 3D-modellen met behulp van code in plaats van ze met de hand beeldhouwen.
Dan ga ik om u te tonen hoe de code klantgericht maken en publiceren het op Thingiverse als een Customizer zodat iedereen "" van hun eigen unieke boom groeien kan. Customizer is een app van Thingiverse waarmee dagelijkse gebruikers om te stoppen in hun eigen variabelen en voer uw code voor het genereren van een object, rechtstreeks via de website.
U zult eindelijk uw boom uitprinten zodat u het in uw volgende Modelauto, trein, architectonisch model of diorama project gebruiken kunt.
Wat u zult moeten:
- Een goede computer. OpenSCAD code compileren is een zeer intensief proces dat zal profiteren van al uw beschikbare kernen en geheugen en kan uren duren.
- Gratis OpenSCAD software. Deze optie is beschikbaar kostenloos van http://www.openscad.org/
- Een gratis Thingiverse account. Wilt u uw boom te publiceren, zodat anderen kunnen afdrukken en delen van foto's van hun eigen gedrukte bomen. http://www.thingiverse.com
- 3D-Printer. Dit is nodig voor het afdrukken van uw boom. Als je er geen hebt, kunt voor u bestellen een afdruk van uw lokale Hub op 3D Hubs. u kunt een bezoek brengen aan mijn Hub hier.
- Acrylverf. Als u uw boom te schilderen wilt, adviseer ik FolkArt acryl verf.
Als u als mijn Instructable kunt u stemmen voor het in de 3D-Printing wedstrijd overwegen, via de stemming-link aan de bovenkant van uw scherm.