Wat dit verslag gaat over
Want ik een echte audiofiel en een elektronica-liefhebber ben, proberen ik vaak te combineren beide. De meeste van mijn projecten zijn over een analoge elektronische dingen, waar ik probeer te krijgen van het beste uit de audioverslagen. Het doel is enerzijds de circuits, maar aan de andere kant de basiskennis van audio elektronica en het gebruik ervan voor een optimaal geluid met min of meer eenvoudige schakelingen.
Audio systemen zijn voorbestemd voor eenvoudige elektronische schakelingen, omdat ze alleen maar een lineaire frequentie gedrag tot 15 Hz - 25 kHz hoeft en is het mogelijk om op te bouwen echt goede apparaten met goedkope en kleine OpAmps en een hand vol van weerstanden en condensatoren.
In dit project, zal ik u vertellen basics over vinyl opnames en de nodige egalisatie van de record. All-in-all dit eindigt in een versterker circuit met 4 OpAmps en enkele extra elementen als een eenvoudige voorversterker en omvang correctie over frequentie de normale geluid om terug te gaan. Ik maak geen projecten als deze, want ik wil een perfecte oplossing. Ik wil iets leren en mogelijke oplossingen te vinden voor de bos van problemen die zich voordoen zullen, terwijl ik aan het werk. Dit project is nog steeds open en er is altijd ruimte voor enkele verbeteringen, dus gewoon leave reacties met vragen, opmerkingen, enz.
Iets algemeens over vinyl records
Aangezien het mogelijk gegevens te registreren (bijv. muziek) op media zoals vinyl, moesten de ingenieurs dwingen op één van de grootste probleem met het technische proces van deze gegevens in een vinyl schijf grooving:
om de dezelfde grootheden van uitgangssignaal, moest de gegroefde lijnen van de lage frequenties worden zeer groot, terwijl de hoge frequenties moest worden zeer klein. Dit is het geval, omdat de beweging van het (omhoog en omlaag) van de kleine platenspeler naald, die deze beweging tot een spanning vertaalt, deze grote beweging bij lage frequenties voor een vergelijkbare omvang in middenklasse frequenties moet. Grooving zou dergelijks raken de grenzen van de cutter terwijl de productie van een record op een vinyl.
Om zich te ontdoen van dit probleem, de lage frequenties werden gesneden een beetje kleiner, terwijl de hogere frequenties gesneden met een beetje hoger magnitude werden (algemene: nadruk).
Stel nu een lineaire werken lezing-techniek, die de signalen vertaalt zoals ze uit de record zijn:
--> de lage frequenties zijn verzwakt
--> de hoge frequenties worden versterkt
--> de frequentie curve is vervormd!
In het begin van de opnamen had de opname companys hun eigen normen van een emphase de frequenties voor een goede opname. Zoals u zich voorstellen kunt, dit resulteert in een meer of minder chaotisch hoeveelheid vervormde frequentie bochten en hoewel het was moeilijk om de-emphase de records voor een juiste weergave thuis.
De zogenaamde etablished van RIAA (Recording Industry Association of America) een standaard met een gestandaardiseerde egalisatie ter verbetering van de algemene geluidskwaliteit van vinylplaten. Deze curve RIAA is nog steeds het desbetreffende soort egalisatie kromme, hebben we te overwegen, wanneer wij denken over het afspelen van vinylplaten.