Stap 4: Modeling het hoofd (II)
Het hoofd moet de meest gedetailleerde deel van het lichaam, vooral het gezicht moet UV-faces (Zie hieronder voor uitleg) van de grootte van de munten.
Ik adviseer om te doen het hoofd met lijn-modelleren in plaats van vak-modeling. Dat betekent dat u een raster van lijnen langs de "randen" van je gezicht tekent, vul ze en verplaats de punten naar de juiste plaats. De volgende afbeelding ziet u het proces, een hele hoofd-model-tutorial kan hier worden gevonden: http://members.multimania.nl/jonim8or/head_tut.html
Dit hoofd-model is een beetje te undetailed. Dit zijn de tools die u nodig hebt voor het modelleren van een gedetailleerde hoofd:
-De Arc-draaien-tool (Ctrl-R): Beweeg de camera rond het model.
- Verbergen (h): als een object in de manier waarop is, tikken daarop en verbergen. Shift H laat het weer.
-Het toevoegen-Edge-tool (links, Midden): teken de contouren van uw gezicht eerst met deze tool
-De Sleep-Select-tool (d): een paar punten in de voorste weergavemodus selecteren, schakel over naar het zijaanzicht en verplaatsen (Verplaatsgereedschap; m) de punten waar zij thuishoren. Met behulp van meer dan één perspectief tegelijk (view - alle) is zeer nuttig.
-De Cut-gezichten-tool (ShiftC): dit is voor het toevoegen van details. Wanneer u een gezicht knipt, worden punten toegevoegd. Wanneer u een lijn knipt, is de lijn verdeeld in 2 lijnen. U moet vaak draaien van de camera om te voorkomen dat de verkeerde bezuinigingen, bijv op de achterkant van het object.
-De vulling-gaten-tool (ShiftJ): Selecteer uw wire-frame in rand-select-mode (e) en vul de gaten om toe te voegen gezichten tussen de regels.
-De diepte-gezichten-tool (Shift-Y): Selecteer een gezicht in de gezicht-select-mode (g) en extruderen, zodat kunt u een oor bijvoorbeeld. Je kunt dat ook doen met het toevoegen van randen, maar dit is veel sneller en nauwkeuriger.
-Het samenvoegen-punten-tool (ShiftJ): samenvoegen van 2 punten die dicht bij elkaar.
Samengevat, het proces is: een paar lijnen tekenen, verplaatsen de punten waar zij thuishoren, vul de gaten. Regels toevoegen, verplaatsen punten, vul gaten, enz.
Probeer te gebruiken van een structuur met veel driehoeken, omdat dan niets kan mis gaan met slechte plooien in rechthoeken (omdat u een rechthoek langs 2 verschillende diagonalen vouwen kunt).
Tip: Ken slechts de helft van het gezicht. Vervolgens spiegelen het, selecteer beide zijden en "join vaste stoffen", selecteert u de punten in het midden en deze samenvoegen.