Stap 5: Texturing het hoofd
Kleur het hoofd met het volgende materiaal:
Ambient: 1
Diffuus: 0,5
De rest: 0
en een kleur van uw keuze.
Hierdoor ontstaat een materiaal zonder tinten, wat maakt het makkelijker voor u om te vergelijken de texturen en knippen fouten te voorkomen.
U kunt nu uw fotozaak vaardigheden bewijzen. Ga in de Flat-Shaded-view (Ctrl-F) en maak een screenshot. Gewas het beeld, zodat u alleen het hoofd zien. Breng vervolgens de afbeelding 300-400% groter, Kopieer uw hoofd-foto eroverheen en transparanter de 3D-beeld een beetje, zodat u het als referentie. Gebruik de warp-borstel aan te passen uw foto aan het model (zonder dat het belachelijk).
Hier ziet u het proces hieronder. Heel belangrijk: het hoofd moet overal worden groter is dan het oorspronkelijke model, of u de achtergrond op het model. Merk op dat ik de oren kleiner; gemaakt Ik zal verwijzen naar dat later.
Opslaan van de foto, die nu een textuur is, maar vergeet niet het referentiebeeld om transparant te maken. U kunt een png- of TIFF-bestand, dus gewoon opslaan als jpeg optimaal.
Ga terug naar Anim8or en het materiaal dat u het hoofd met gekleurde open. Klik op textuur, de textuur te laden en opslaan van het materiaal. Het moet nu kijken raar, dus kies Textuur UV (v) in zijaanzicht en aanpassen van de textuur aan het hoofd.
UV-snelreferentiegids:
-Klik met de rechtermuisknop binnen de cirkel beweegt de afbeelding
-Klik met de linkermuisknop buiten de cirkel draait de afbeelding
-Midden muis knop zoomt de afbeelding (binnen cirkel: x / y niet constant)
Selecteer alleen het oor in gezicht-Select-mode (g) en druk nogmaals op UV. Vervolgens een beetje inzoomen en maken het kijken echt. Dit voorkomt dat de textuur van het oor is ook achter het oor, dat zou verkeerd zijn.
Als u een gezicht als een pixel-zombie wilt, kan je naar de volgende stap. Als dat niet het geval is, maak een screenshot van het front en plak deze in uw programma van het beeld. Selecteer uw gezicht van gezichten in Anim8or, en ze met een nieuwe kleur (hier: groen) materiaal dat dezelfde heeft waarden zoals hierboven. Maak de dezelfde screenshot als vóór en plak de afbeeldingen op een afbeelding. Het ziet er als hieronder nu. Maak hen weer 300-400% groter en kopieer uw gezicht-voorzijde-foto in. Nu het aanpassen van de afbeelding in de groene omgeving aan het model, met behulp van de warp-borstel. Wanneer de vorm goed is, gebruik borstels zoals donkerder/lichter, Toon of verzadiging om de rand van de textuur past naar de andere en maak een niet-zichtbare overgang. Opslaan van de bijgesneden afbeelding en zet het op het eerste gezicht in plaats van de groene materiaal zoals vóór. Nadat u hebt gecontroleerd dat je hoofd voor fouten (u kunt nog steeds de texturen), bent u klaar met het.