Stap 6: Ontvouwt het hoofd
In Anim8or, het "herverdelen personeel" naast je hoofd zetten, maar laat niet uw hoofd ga boven of onder het. Dit is belangrijk, want dan zou je verkeerde maten. Alles verbergen maar hoofd en rechthoek en exporteer het object als een 3ds-bestand (Object - uitvoer)
Open de 3ds-bestand met Pepakura en ontkennen elke vraag met uitzondering van die aan te sluiten bij de randen.
Als u niet alle texturen ziet, klik op 3DModelWindow - textuur configuratie en hen opnieuw te laden. Uw model met de muis navigeren (zoom is op de middelste knop) en de open randen op te geven: Klik op de schaar op de werkbalk (het moet worden reeds geselecteerd) en klik op alle van de randen van het hoofd dat u knippen wilt langs later. U hoeft niet te geven alle open randen (niet zoveel als op het beeld, misschien als 30% van hen), alleen degenen die dat nodig hebben om te worden geopend. Kies een meer verticale structuur, dat je dunner maakt ;)
Randen waar de texturen veranderen moeten altijd openstaan.
Auto losgemaakt en klik op ontvouwen. Kies waarde opgeven. De grootte moet uw werkelijke grootte, dus heb je de rechthoek naast het hoofd.
Nu zie je een beetje van de chaos in het juiste gebied dat je moet krijgen onder controle, met behulp van de rechts-klik-opties, met name Join / Meld gezicht. Uitzoeken door uzelf wat ze allemaal bedoel is de gemakkelijkste manier om te leren maken van de comfortabele Unfoldings.
Vergeet niet om het toevoegen van kleppen aan de hals, zodat u aan het lichaam koppelen kunt. Zet de grote grootte-rechthoek overal aan de linkerkant van het scherm, dus het zal niet worden afgedrukt.
Wat is echt belangrijk is voor het bewerken van geruststellend ook dat de kleppen afwisselend op één en volgende degene aan de andere kant van de open randen zijn. Doe dit als de laatste stap. Dit houdt de delen in hun formulieren en maakt alles stabieler, omdat de delen beter verstrengelen.
Wanneer u klaar bent met het organiseren van de onderdelen, klik op configuratie - lijnstijl en haak "verbergen lijnen die bijna plat zijn" met een waarde tussen 0 en 180 graden (een hogere waarde betekent meer opvouwbare lijnen, die ziet er niet mooi - 140 graden een goed compromis is). Vergeet niet om de haak "Kleur kleppen met naburige gezicht kleuren" in de configuratie van de klep, anders zul je papercraft witte randen.
Druk uw papercraft op de dik papier. U kunt waarden wilt wijzigen alle kwaliteit maximaal in de printer en papier configuratie, om het beste resultaat te krijgen. Maak een paar screenshots van het open model, zodat je ziet waar de onderdelen gaan.
Een tweede keer met concept instellingen afdrukken op normaal papier kan niet verkeerd zijn.