Stap 7: Creëren van een virtuele oogpunt.
Dit is waar de ware toewijzing gebeurt. Inmiddels hebben we bereid een grote doek, onze projectoren optimaal geplaatst en uitgelijnd van onze digitale camera's om buiten projectoren. Nu, in deze stap moet u als kunstenaar bepalen vanuit welke hoek u wilt uw werk aan om vanuit. Vergeet niet, projectie mapping werkt doorgaans slechts vanuit één oogpunt.
Nadat u beslist dit die u moet nu een derde camera plaatsen in cinema4d, vertegenwoordigt deze camera oogpunt van het publiek. Je wilt dat de kijker permanent op dit punt ziet een volledig unwarped beeld. En dat is waarom, in cinema4d zetten wij deze camera in een projector.
Als u wilt converteren van een camera met een projector binnen cinema4d, u selecteert de materiële tag van het object dat u project wilt op, er moet u de toewijzing aan camera toewijzing wijzigen en selecteer vervolgens de de camera die u wilt converteren. Zie de laatste afbeelding.
Binnen de software gebruiken we om onze inhoud project op de panelen. Dit werkt u wilt gebruiken een reeks jpeg van uw inhoud. Ik deed dit door de exportinstellingen van Adobe premiere. Wij registreren dit vervolgens via de virtuele camera's in cinema4d.