Stap 19: Gebruiken: uw eerste programma van de Propeller
Het opstarten van de Propeller Tool en laten we beginnen met de meest eenvoudige programma, een LED BLINKIE;
Ik zal breken van elke regel:
Belangrijkste PUB
Programma's starten uitvoering bij de eerste methode die wordt gevonden. In dit geval, er is slechts één methode (belangrijkste), en het is een publieke methode, maar we hoeven niet te vrezen dat nu
Dira [0]: = 1
Dira [0] is het 'richting '-register voor pin 0. We maken door het wegschrijven van een waarde van 1 aan het register, pin 0 een uitgang. : = is de toewijzingsoperator.
HERHAAL
doen alles dat browsen met hieronder tabbladen wordt. Een REPEAT-lus zonder een tot zal eeuwig herhalen. Tabbladen zijn belangrijk in spin - alles onder deze regel inspringen is onderdeel van de lus herhalen.
! OUTA [0]
de! exploitant: 'flip' en OUTA is het register van de uitvoer voor pin 0. Dus deze lijn neemt de huidige waarde van outa [0], draait het, en het terugschrijven. Als de pin hoog is, zal het lage wegknippen. Als de pin laag is, zal het hoog wegknippen.
Een mooie manier om te beschrijven de! is een 'Bitwise niet toewijzingsoperator'.
WAITCNT (CLKFREQ + cnt)
Vertaling: Houd voor 1 seconde. WAITCNT(time) pauzeert uitvoering tot de systeemklok == tijd.
CLKFREQ is een waarde van het systeem – het is gelijk aan het aantal teken per seconde. CNT is een ander systeem waarde, zijn de huidige systeemtijd (hoeveel teken sinds de Propeller is gestart). Door toevoeging van 1 seconde waard van teken in de systeemklok, we bent uitzoeken wat de systeemklok één seconde vanaf nu zullen.
En dat is uw eerste programma!
Wat zou u veranderen als je de LED wilde knipperen twee keer per seconde?