Stap 1: De elektronica / interactie
Wij willen de praten prullenbak hebben 2 verschillende pratende modi.
Mode 1: vragen voor trash
Modus 2: reageren op omhoog in Prullenbak
Ter ondersteuning van deze 2 modi die we nodig hebben: iets om te bepalen van de modi (een actuator), een microcontroller besluiten en iets om te spelen de geluiden te maken.
Voor de bedieningssleutel beschrijf ik het gebruik van een LDR.
Voor het geluid beschrijven ik het adafruit audio schild
De bedieningssleutel
We moeten om te ontdekken de verschillende modi een actuator. Ik koos voor het gebruik van een licht afhankelijke weerstand (LDR). Als de LDR veel licht detecteert weet ik dat er niets over de monding van Gijs (modus 1) en als de LDR detecteert geen of weinig licht dan iets (Prullenbak) is het blokkeren van het licht in de mond van Gijs (modus 2).
Ik koos voor het gebruik van de LDR, sinds de eerste methode simular praten prullenbak van 50 jaar geleden gebruikt en ik vond het een gemakkelijke en goedkope oplossing. Als je niet van mijn aanpak kunt u denken aan alle soorten verschillende actuatoren en zelfs verbeteren mijn setup. Gelieve te voelen vrij om te doen en post uw oplossing in de reacties.
Voor deze tutorial ik neem aan dat je weet hoe een LDR met een Arduino. Als u nog nooit hebt gebruikt een LDR vóór nemen een blik bij dit instructable
OK, dus we allemaal nu hoe weten te gebruiken een LDR met een Arduino. Nu de LDR verbinden met de Arduino en controleer of u kundig voor luiden naar de waarde van de LDR.
Wanneer bent u in staat om te lezen van de waarde van de LDR bepalen op welke waarde u wilt schakelen tussen de 2 modi.
Deze modus als een integer-variabele met de naam drempel worden opgeslagen.
Maak nu een if clausule in de lus om te bepalen of de LDR-waarde onder de drempel. De LDR-waarde lager is dan de drempel uitschakelen als de led pin 13. Als de waarde van de LDR dan de drempel is de led pin 13 inschakelen. Om te controleren van een led pin, lees deze pagina http://arduino.cc/en/Tutorial/Blink?from=Tutorial.BlinkingLED
Als u hebt geïmplementeerd als component met de led speld u ziet dat de led wordt uitgeschakeld wanneer er niet is van weinig licht en, wanneer er meer licht. (Dit zou kunnen tegenovergestelde afhankelijk van uw type van LDR en uitvoering)
U kunt ook opmerken dat de led is ingeschakeld en uitschakelen vrij snel. Dit is omdat we gebruik maken van de huidige waarde van de LDR die zeer snel kan veranderen.
Zodat de waarde wijzigen meer kunt vloeiend wij implementeren een buffer en onze lezingen glad. De buffer bevat de laatste 10 lezingen die wij zal gemiddeld een waarde die we met onze drempel vergelijken te halen. We kunnen een matrix gebruiken om het maken van onze buffer. Op de Arduino is website een geweldige tutorial over het maken van een buffer. http://Arduino.CC/en/tutorial/smoothing
Implementeren van dit type voor smoothing in uw schets en het gemiddelde gebruik te vergelijken met de drempelwaarde. Als uw led nog verandert te snel voor uw idee probeer af te spelen met de matrixgrootte. Een grootte tussen van 50, vond ik het meest wenselijke. Het gaf mijn systeem een goede reactie, maar deed niet gaf aan vele valse positieven.
Het geluid
OK dus we kundig voor speurder de 2 modi met behulp van onze bedieningssleutel en de Arduino zijn. Nu is het tijd om wat lawaai maken! We moeten gewoon vervangen door de led uitschakelen op/afspelen van een geluid.
Er zijn veel verschillende manieren om geluiden met een Arduino te maken. U kunt pieptonen (
een Arduino audio/mp3-shield (https://www.sparkfun.com/products/10628)
of zoals ik het kappen van een MP3-speler. (Ik voegde een schematische voorstelling van mijn uitvoering. Ik bepalen hier de MP3-speler met relais schakelaars)
Hacken van een MP3-speler is eigenlijk het ergste van alle opties, dus als u wilt dat een duurzame oplossing voor het schild gaan.
Adafruit heeft een mooie audio schild tutorial die u kunt gebruiken https://learn.adafruit.com/adafruit-wave-shield-audio-shield-for-arduino.
Ik zou adviseren als u wilt wijzigen in het volgende voorbeeld voor u praten prullenbak. https://Learn.adafruit.com/system/assets/assets/000/010/343/Original/wavehc_play6completeoneloop.pde.txt
In plaats van het overschakelen van geluiden met behulp van de knoppen kunt u geluiden met behulp van de if clausule u met uw actuator gemaakt.
En thats it! U heeft de technologie om een pratende Prullenbak!
Nu alles wat je hoeft te doen is de tech implementeren in uw prullenbak. Ik koos voor een hoofd met papier mache te maken en uit te voeren de LDR in de mond met een led schijnt op de LDR. Op deze manier weet ik zeker de LDR zal alleen stoppen voor het opsporen van licht als iets via de mond ontvangen en niet als iemand zijn hand voor de mond legt.
Hoe maak je een papier manche hoofd die u vragen? Hier vindt u een simular aanpak als de mijne.
De één groot verschil is dat ik een keel om te leiden van de thrash en implementeren van de bedieningssleutel.
Dat is waarschijnlijk alles wat die je moet weten om je eigen praten prullenbak te maken.
Succes bouw en post uw resultaten en vragen in de reacties.
Succes!