Stap 9: Input
Daarvoor hebben we een leuke functie, genaamd raw_input(). Op zoek naar een vertrouwd? Yep, dat is degene die we in het hello world-programma gebruikt om te wachten voor het programma om af te sluiten.
Binnenkant van de haakjes zetten wij een tekenreeks op wat moet worden weergegeven voordat de knipperende cursor waar we de input van spullen.
De functie retourneert een tekenreeks.
OK, ok, vertragen een sec, dat was faaar te veel informatie in zo paar zinnen, mij voorbeelden te geven!
x =raw_input("x=") # this will display x= before the flashing cursor where you input stuff x =float(x) # raw_input always gives you a string, thus you have to convert it to a number, in this case we use a float to be able to input numbers like 2.5print x/2# let's just print half of what the number was before
Zoals gezien, moeten we de inbreng op een float converteren voordat we wiskunde daarop doen kunnen.
Als we alleen gehele getallen wilden te gelden als input wij zouden moeten de int() functioneren in plaats daarvan.
U kunt ook optimaliseren het een beetje als volgt:
x =float(raw_input("x=")) print x/2
Functies kunnen zijn genest in elkaar, zoveel als u wilt.
Hier ziet u dat het programma loopt vast als u een niet-nummer invoeren, er zijn manieren om te detecteren dat soort dingen, we krijgen later aan.
Hoe zit het, voor nu, zult u opnieuw programmeren uw kwadratische Oplosser te vragen de gebruiker voor de variabelen in te voeren? *.Step-body > pre, de pre {background-color: rgb(39,40,34); kleur: rgb(248,248,242); padding: 5.0px;}