Stap 8: Kan u klaar bent om Flash?
Goed, is dit de helft van het project. Laten we beginnen door beschrijven de huidige functies van het spel.
Het spel probeert te eerlijk te zijn voor iedereen en het goede gedrag versterken en straffen de slechte één. Het huidige schema is:
Het systeem laadt de vragen uit een XML-bestand; het willekeurige volgorde dan de volgorde van de vragen en de volgorde van de antwoorden.
-Wanneer een vraag wordt weergegeven, moet de host de vraag hardop te lezen en druk op zijn rode knop voor het activeren van de ontvangst van signalen van de drie spelers. Het nummer op het scherm verandert van '4' in een afbreekstreepje.
-De eerste speler op duwen zijn overwinningen van de rode knop rechts en selecteer het juiste antwoord. Het nummer op het scherm verandert de id van de snellere speler. Geluid versterkt de info.
-Als de speler zijn onwetendheid erkent, het kan ontslag van het besturingselement en toestaan van andere speler te beantwoorden (er kan toch straf).
-Het systeem de resultaten worden bijgehouden en weergegeven aan het einde van de tijd (u kunt de tijd instellen aan het begin van het spel).
-De host kunt nu verdergaan met de volgende vraag met behulp van zijn grote rode knop.
Welke gebeurtenissen zijn nu de triggers van schokken? gemakkelijk:
-Als u het verkeerde antwoord geven, is er een vonk.
-Als u uw antwoord geven wanneer u het besturingselement hebt te lang duren, is er een vonk.
-Als, op elke vraag, bent u één van de twee trage spelers, willekeurig, is er een vonk.
-Als je vals speelt, is er een vonk.
-Als u een hekel aan door de host, zal er vonken, fo sho.
-Willekeurig moet er vonken te houden van de speler gericht en herinneren hem van zijn sterfelijkheid.
Alles wat je hoeft te doen om deel te nemen op een middag van gezond vermaak is:
-Wijzigen of toevoegen van vragen op het cuestionario.xml bestand dat ik geef aan u, de eerste optie moet altijd de juiste (maak je geen zorgen, het krijgen gerandomiseerde voor de speler).
-De knipperende Shock.exe, als de host uitvoeren kan u pijn aan de spelers met de secundaire knoppen van de controller verspreiden. Het systeem beslist als de speler het recht kiest of verkeerd optie en handelingen dienovereenkomstig.
In het FLA-bestand merkte ik de code voor het geval dat u wilt herstellen van insecten (ik herinner me dat er is een bug met het score-systeem), functies toevoegen of wijzigen van parameters; Kortom: om het te verbeteren. Ik wou dat ik had de tijd zeer specifiek te zijn maar ik ben bang dat ik ben op dit moment erg druk. Schrijf me als u hulp nodig bij een specifieke punt van de code.
U zult moeten vergeven van de algehele look van front-end maar op het laatste moment sommige personen moeilijk de tekengrootte moet groter. Als gevolg op een een of andere manier rommelig kijken. Spelen met het FLA-bestand, moet het gemakkelijk te verbeteren. Als u niet knoeien met de code wilt, vergeet niet om het gebruik van korte vragen en korte antwoorden.