Stap 3: Plotly
Plotly is zeer makkelijk te gebruiken en in de pagina zijn er verschillende tutorials die leren u alles wat die u nodig hebt uit de grond om de functies te gebruiken.
Het eerste ding om te doen is een account aanmaken op de website, die is volledig gratis. Zodra de account is aangemaakt hebben we direct toegang tot een aantal functies. Voor dit voorbeeld dat we moeten toegang hebben tot Plotly gegevensstroom, dus we moeten nemen kunnen sommige waarden van onze rekening, dit alles worden gedaan op het volgende adres. Zodra we toegang tot de gegevens hebben, gaan we:
In het tabblad Profiel:
- Gebruikersnaam
- API-sleutel
In de stroom van tokens tabblad:
- We moeten nemen als tokens als gegevens-variabelen die we nodig om te streamen.
De stream-tokens zijn de gegevensstromen van elk van de variabelen die we wilt weergeven. In ons geval hebben we vier verschillende gegevensstromen, dus we vier penningen moeten. Aanvankelijk hebben we geen. Te maken, klik enkel op 'token genereren'. Wij maken vier en we nemen hun sleutels. Deze gegevens zullen later moeten wanneer we onze code voor de data collectie programma te maken.
Plotly API:
Plotly biedt een aantal bibliotheken voor verschillende milieu (Python, R, MATLAB, perl, Arduino,...), vereenvoudiging van de taak van de ontwikkelaar gebruik Plotly service. We gebruiken de Arduino bibliotheek u vindt help, tutorials en voorbeelden over hoe communiceren Arduino en verzenden van gegevens naar Plotly op een gemakkelijke manier.
Voor streaming van de gegevens die wij nodig voor het downloaden van de Plotly van Ethernet bibliotheek (Plotly van WiFi bibliotheek als u het WiFi-schild), eenmaal de map wordt gedownload, heb je te knippen-plakken het in de Arduino bibliotheekpad, normaliter situeren ter C:\Program Files\Arduino\libraries.
Zodra dit deel is gedaan, is het enige wat overblijft de code, waar we moeten verkrijgen van de informatie van de sensoren en stuur het naar Plotly met de bibliotheek.