Stap 8: Het maken van animatie:
Het is tijd voor sommige ORE animatie!
- Dubbelklik op het bestand, "CHARACTER DEMO.spin" uit onze map te openen van een animatie demo in Propeller Tool.
- Druk op F11 om het te sturen aan de Propeller.
Met behulp van een Wii-controller, moet u zitten kundig voor de teken rond het scherm verplaatsen.
Als je goed kijkt, ziet u twee 8 x 16 tekens die worden gebruikt voor voorwaartse animatie, en twee anderen gebruikt voor achterwaartse animatie.
Pagina wegknippen van meerdere tekens geeft de illusie van animatie.
Neem een kijkje achter het gordijn. Opening van de OREFont in Gameboy tegel Designer kunt zien we de combinaties van de vier 8 x 16 gebruikt in onze animatie: (Zie image2)
- 2-3 & 4-5 worden gebruikt wanneer gaan vooruit.
- 6-7 & 8-9 worden gebruikt wanneer gaan achteruit.
Telkens als we op de besturingselementen op het scherm wordt gewist en wisselende versies van de vooruit of achteruit tekens worden weergegeven, op de nieuwe schermpositie.
Laten we een kijkje nemen op de manifestatiecode van Karakter en zien hoe het werkt. Er is vrij een beetje van code om dit werk, maar de belangrijke bits zal worden gevonden in het blauwe gedeelte in de buurt van de top van het programma.
Eerst zijn enkele uitgangspunten vastgesteld, geven ons karakter zijn kleuren, evenals zijn X & Y startlocatie.
player_dir: DIR_SOUTH = ' eerste richting gezicht ' Het scherm wissen ' Tekenen van de speler ' Bouwen in een vertraging voor animatie ' Het scherm bijwerken met wijzigingen
player_step: = 0
player_x: = 9 ' Inital X-locatie op het scherm.
player_y: = 8 ' Inital Y-locatie op het scherm.
player_color_1: = wit ' speler huidskleur
player_color_2: = rood ' speler kleding kleur
player_color_3: = zwart ' kleur van de achtergrond van de speler
We starten onze spel-lus. De Loop van het spel is een eenvoudige Herhaaling lus waarin onze daadwerkelijke demonstratie:
' Game lus
Herhaal
Text.CLS
' Controleren of gamepad evenementen
CheckController
DrawPlayer
waitcnt (5_000_000 + cnt)
tekst. UpdateScreen
Onze lus doet het volgende:
- Wist het scherm
- Controle van de Wii-controller
- Het karakter is geïnspireerd op het scherm
- Wacht een moment
- Het scherm bijwerkt.
Dit gebeurt over en honderden keer per seconde. Page flipping animatie!
Als u het programma voorbij de groene sectie bekijkt, vindt u POKECHAR opdrachten, alsook de sectie voor karakter beweging gebaseerd op de gegevens van onze Wii-controller.