Stap 4: Laat er licht zijn!
Voordat u naar de details van de hersenen van het systeem die ik wil noemen een verbetering die tijdens de ontwikkeling van het project is toegevoegd. Oorspronkelijk dacht ik dat het systeem een van vier LED's gemonteerd op de hoofdsectie console (MCC) om aan te geven van de winnende deelnemer zou oplichten. Dit leek mij uiteindelijk een beetje saai. Dus ervaren het project een beetje "feature creep"; een term die is heel gebruikelijk in de wereld van elektronica en software ontwikkeling.
Zodat de deelnemers onmiddellijk feedback wanneer het spelen van het spel dat ik wilde enkele knipperende lichten toevoegen aan de grote knoppen. Ik besloot om het monteren van elke knop op een metalen doos om twee dingen te bereiken. Ten eerste, het geeft de grote knop wat gewicht. En ten tweede, het geeft me veel ruimte aan mount LEDs en de verwante controlecircuits.
De eerste foto toont een circuit dat 2 paren van LEDs in een snel wisselend patroon knipperen zal. Dit wordt gedaan met behulp van een van de echte "werkpaarden" van de elektronica-wereld-de 555 timer geïntegreerde schakeling. Door het toepassen van 9 volt op dit circuit krijg je sommige mild bevredigend knipperende lampjes. Ik het circuit bord in het vak grote knop gemonteerd en geboord 4 gaten monteren van de LED's rond de grote knop.
In de eerste foto zult u opmerken dat de helft van de printplaat is ongebruikt. Ik ben van plan dit om ruimte te gebruiken voor een andere functie die ik wilde toevoegen maar heb geen tijd hebben om uit te voeren in deze versie. Hier is een hint: de Easy Button bevat een spreker.
De tweede afbeelding toont het schematische diagram voor het knipperende LED-circuit.
De derde foto toont de voltooide deelnemer-knop. Ik geboord vijf gaten in de bovenkant van de metalen doos; een voor elk van de vier LED's gemonteerd rond de knop en een gecentreerd onder de knop. De draden die uit te breiden van de Easy Button schakelaar werden doorgestuurd naar de vogelhuisje via dit gat center. Merk op dat de 5mm LED's die ik heb gebruikt zijn ingebouwd in de rubberen grommets 3/16". Ik geboord het gaten te passen deze grommets en zodra die werden geïnstalleerd ik zojuist de LEDs hebt ingevoegd. Dit maakte voor een snelle en gemakkelijke manier te monteren hen. Ik installeerde ook een Tule in het gat onder de Easy Button ter bescherming van de draden doorheen.
De weer foto toont de binnenkant van de doos van de grote knop. Ik gebruikte een Dremel rotary tool met een snij-wiel aan Inkeping uit het gat voor wandmontage voor de DB-9 connector aan de zijkant van het vak. Dit zorgt voor een kabel om verbinding maken met het vak knop voor naar de Quiz-O-Tron 3000 hoofdsectie console. De connector bevat de 2 draden uit de Easy Button-switch en een ander 2 draden te voeren DC power op het knipperende LED bord om te activeren van de lichten. Elk vak grote knop heeft deze dezelfde 4 kabels die zijn aangesloten op de Quiz-O-Tron 3000 hoofdsectie console hersenen (de Arduino schild). De Easy Button was beveiligd tot de bovenkant van de doos met industriële sterkte Velcro, zoals de interne printplaat. Als laatste stap voor de knop toegevoegd ik vier rubberen voetjes aan de onderkant van het vak.