Stap 12: De hele code.
Hieronder is de code die ik heb, ook geschreven als u dat wenst, kunt u het hieronder downloaden.
Vergeet niet dat voor het uitvoeren van python scripts met framboos moeten we open de terminal en type:
import RPi.GPIO as GPIO import time import pygame import math pygame.init() screen=pygame.display.set_mode((480,160)) mpos=(0,0) GPIO.setmode(GPIO.BOARD) GPIO.setup(3,GPIO.OUT)#Red GPIO.setup(5,GPIO.OUT)#Blue GPIO.setup(7,GPIO.OUT)#Led white=(255,255,255) red=(255,0,0) green=(0,255,0) blue=(0,0,255) screen.fill(white) pygame.draw.circle(screen,red,(80,80),60,0) pygame.draw.circle(screen,green,(240,80),60,0) pygame.draw.circle(screen,blue,(400,80),60,0) pygame.display.update() GPIO.output(3,GPIO.LOW) GPIO.output(5,GPIO.LOW) GPIO.output(7,GPIO.LOW) while True: ev=pygame.event.get() for event in ev: if event.type == pygame.MOUSEBUTTONUP: mpos=pygame.mouse.get_pos() print(mpos) if math.sqrt(math.pow(mpos[0]-80,2)+math.pow(mpos[1]-80,2))<60: print ("red") GPIO.output(3,1^GPIO.input(3)) if math.sqrt(math.pow(mpos[0]-240,2)+math.pow(mpos[1]-80,2))<60: print ("green") GPIO.output(5,1^GPIO.input(5)) if math.sqrt(math.pow(mpos[0]-400,2)+math.pow(mpos[1]-80,2))<60: print ("blue") GPIO.output(7,1^GPIO.input(7)) pygame.event.pump()
Zojuist verlaten een commentaar als je geen enkel probleem met het uitvoeren van de code ;)
Hele code:
importerenimporteren van mathmpos=(0,0)GPIO.setup (3, GPIO. OUT) #Red GPIO.setup (5, GPIO. OUT) #Blue GPIO.setup (7, GPIO. OUT) #Led white=(255,255,255) red=(255,0,0) green=(0,255,0) blue=(0,0,255) screen.fill(white)pygame.draw.Circle(screen,Green,(240,80),60,0) pygame.draw.circle(screen,blue,(400,80),60,0)GPIO.output (3, GPIO. LAAG) GPIO.output (5, GPIO. LAAG) GPIO.output (7, GPIO. LAGE) terwijl True:Print(mpos) als math.sqrt(math.pow(mpos[0]-80,2)+math.pow(mpos[1]-80,2)) < 60: afdrukken ("rood") GPIO.output(3,1^GPIO.input(3))