Stap 3: Ontwikkelen van het concept
Dit kan op het eerste gezicht lijkt bedwelmende kunst-spreken, maar als je dit hebt gekregen veel, kunt u het bedrag van de gedachte dat gegaan in dit project.
Ik Bryan benaderd met het idee van het maken van 3D-modellen van de schaakstukken die waren "lost in time", die van deze B & W foto.
We werkten op deze tekst en doordacht wat het project betekent voor de duik diep in de 3D drukproces.
Beschrijving van het volledige Project
Readymake: Duchamp schaakbord is een 3D-gedrukte Schaken instellen gegenereerde van een archief foto van Marcel Duchamps eigen aangepaste en handgesneden spel. Zijn oorspronkelijke fysieke instellen niet langer bestaat. We hebben het verloren artefact opgewekt door het digitaal opnieuw te maken.
Geïnspireerd door Marcel Duchamps kant en klare — een gewone vervaardigde-object dat de kunstenaar geselecteerd en aangepast voor tentoonstelling — de readymake brengt het concept van de toegewezen object naar het rijk van het internet, het verkennen van het web mogelijkheden tot opnieuw frame informatie en gegevens, en hun wederzijdse relaties toe en ideeën.
Readymakes transformeren foto's van objecten verloren in de tijd in gedeelde 3D digitale ruimtes te bieden nieuwe vormen en betekenissen. Terwijl 3D digitale modellen een relatief nieuw product zijn, hebben de mogelijkheden voor digitale fabricage snel zijn prolifererende. Digitale relikwieën in de vorm van beelden en archivering foto's zijn overvloedig, en bieden een middel om te herwerken van de waarde van het kunstobject, waardoor ze een perfect uitgangspunt voor dit experiment.
Bovenal bestaat een readymake niet uitsluitend als een virtuele object. Elke readymake die is gedownload en geproduceerd ziet subtiele inconsistenties in computergestuurde numerieke productie – samen met de verschillende technologieën voor 3D printing, varianten van specifieke printer ontwerpen, en unieke combinaties van software en hardware gebruikte in alomtegenwoordige DIY digitale fabricage systemen – altijd unieke resultaten oplevert.
Duchamp zei in de jaren 1960, over zijn kant en klare creaties, "Ik ben helemaal niet zeker dat het concept van de kant en klare is niet het belangrijkste één idee te komen van mijn werk." Vandaag, in een tijdperk van digitale fabricage en open source ontwerp blijven de grenzen tussen concept en object vervagen. We nodigen andere denkers en de makers om toe te treden onze verkenning van het conceptuele-materiaal formaties — ontdekken en maken met onze readymakes en hun eigen bijdragen.