Ga hiervoor eerst naar een vak te maken het frame van het spel en twee kleine stokjes de rollende achtergrond te maken. Die stokjes worden gecontroleerd door een motor die draait op wanneer ik op een blauwe startknop drukt. Voeg vervolgens een andere motor toe aan een popsicle stok, die opent en sluit u het aan het begin en einde van elke sessie.
De Flappy Bird zelf bevat een magnetische sensor genoemd een reed switch rietschakelaar, die is geprogrammeerd om worden in een voortdurende neerwaartse beweging totdat u tikt op de knop (net als de smartphone versie). Wanneer de magnetische sensor raakt de magneet — dat is geplakt achter de leidingen — het spel is voorbij.
De Arduino schets is hier beschikbaar: https://www.dropbox.com/sh/ch0s13n480l2sph/-WJIdfY_hD
Er is ook de mogelijkheid om uit te breiden op het fysieke spel idee, je eigen nieuwe games op te nemen in het vak door het gebruik van sjablonen maken. Ik heb een race autospel geïnspireerd uit Frogger en Pole Position.