Stap 13: Interfacing de droom brutale torentjes
Hoe functioneren deze torentjes precies?
Binnen elke torentje is een schakelaar en een kleine DC motor. Dit zijn alles wat die je nodig hebt om te vuren van het torentje. De DC-motor cranks een zuiger aan de achterkant van de toren en op een bepaald moment, de mechanica binnen het torentje laat de plunjer. Dit is de lente geladen zodat de zuiger dan vooruit, lanceert een raket afvuren. Op dit punt, uitstapjes de plunjer een schakelaar. De DC-motor blijft trek de zuiger terug opnieuw. De monteurs binnen het torentje roteren automatisch het vat; prepping de volgende raket als de schakelaar-versies. Het proces begint helemaal opnieuw.
Het ontwerp in dit product is vrij indrukwekkend. De monteurs binnen het torentje verzorgen so much voor je. De enige dingen die je hebt om te bepalen tot de brand van het torentje correct zijn de schakelaar en de DC-motor.
Hoe te bouwen van het circuit voor de torentjes:
In de oude microcontroller die we uit het torentje uitgeknipt: het gebruikt de schakelaar om te ontdekken wanneer de toren precies ontslagen. Het dan sets een timer te lopen van de DC-motor net een beetje langer te trekken van de zuiger terug een beetje. In het oorspronkelijke ontwerp, wanneer je vuur het torentje, draait het de DC-motor voor een goede tweede voordat het daadwerkelijk ontslagen. Dit was niet bevredigend is voor mij, ik wilde het torentje aan het vuur van het moment dat ik mijn spatiebalk op het toetsenbord ingedrukt.
Later we de torentjes met onze Raad van bestuur zal wijzigen, maar voor nu, bouwen wij alleen de Raad van bestuur.
Dit is hoe het circuit transistor werkt:
De positieve draden van de DC-motoren in het torentje rechtstreeks zijn verbonden met 7 volt, de negatieve draden zijn verbonden met de transistor "Collector" pin. De "zender" op de transistor gaat naar de grond. Wanneer de "basis" van de transistor is laag, geen huidige stroomt door de "verzamelaar" aan de "zender". Wanneer ik wil brand van een raket, stel ik de "basis" hoog met de Arduino. Huidige vervolgens begint te stromen en de DC motor op draait. Terwijl de "basis" is ingesteld op hoog, de Arduino is voortdurend haar invoer pin (de invoer pin is degene die zijn aangesloten op de switch) te controleren met een lus "Terwijl". Aangezien de DC-motor loopt, zal uiteindelijk het torentje brand. Het is op dat moment de schakeloptie binnen het torentje zal sluiten, en stuur de invoer pin op de Arduino hoog. De Arduino ziet dit en telt gedurende een bepaalde periode van tijd voordat de "Basis" pin laag instellen, en stoppen van de huidige aan de DC-motor. In deze periode, de switch wordt vrijgegeven en gaat terug naar LOW.
De hoeveelheid tijd die de graven van de Arduino voor voordat u "Base" laag opnieuw de hoeveelheid tijd die nodig is voor de DC-motor is te trekken van de zuiger terug vlak voor het moment van ontslag. Door middel van deze methode is dat de toren zal brand het moment ik druk op de SPATIEBALK.
Belangrijke opmerking over de invoer pin op de Arduino:
Het is belangrijk in gedachten, dat het is een goed idee om een weerstand tussen de invoer pin op de Arduino en de switch, zodat manier de invoer pin niet een krachtige 7 volt ontvangen te houden. Ik deze weerstand niet weergegeven in de eerste twee diagrammen, maar in de 4e foto van mijn board, deze weerstanden zijn gemarkeerd.