Stap 5: Stap 5: programmeren
Codering en uitleg van codering voor de Arduino Uno
#include / / servo headerbestand opnemen
Servo myservo; maken van servo-object om te bepalen van een servo
int pos = 0; variabele op te slaan van de servo positie
int remotePin = 2; set pin voor ingang afstandsbediening
int servoPin = 3; set pin voor servo
int openState = 1; variabele op te slaan mechanisme positie (1 als open; 0 als gesloten)
int x = 5; tijd om te vertragen voordat volgende positie te verplaatsen naar servo wordt verzonden worden opgeslagen
ook helpt om in te stellen snelheid van mechanisme en debounces schakelen input
VOID Setup
{
pinMode (2, ingang); pin 2 instellen als input
myservo.attach(servoPin); de servo op pin 3 hecht aan de servo-object
}
void loop
{
if(digitalRead(remotePin)) //checks als afstandsbediening is ingedrukt
{
if(openState) //checks als mechanisme geopend is
{
voor (pos = 1; pos < 179; pos += 1) / / gaat van 10 graden tot 180 graden
{/ / in stappen van 1 graad
myservo.write(POS); servo naar positie in de variabele 'pos' vertellen
openState = 0; sets staat gesloten
delay(x); wacht x ms voor de servo te bereiken de positie
}
}
anders //checks als mechanisme is gesloten
{
voor (pos = 179; pos > = 1; pos-= 1) / / gaat van 180 graden tot 10 graden
{
myservo.write(POS); servo naar positie in de variabele 'pos' vertellen
openState = 1; sets staat om te openen
delay(x); wacht x ms voor de servo te bereiken de positie
}
}
}
anders
{} / / niets te doen als extern pin niet actief is
}
Beveiliging van systeem