Dit is een retro-minimalist opensource video game console design. Het is gebaseerd op een algemene microcontroller van AVR 8-bit, gemaakt door Atmel. Het op basis van het Uzebox project.
Kenmerken:
-Lage delen graaf en kosten: het systeem bestaat uit slechts twee chips en afzonderlijke onderdelen.
-Kernel interrupt-gestuurde: geen clustertelling vereist, mengen van geluid en video generatie zijn allemaal gemaakt in de achtergrond.
-256 gelijktijdige kleuren: bereikt met behulp van een ladder weerstand R-2R DAC.
-4 kanalen polyfone klankbron: het geluid subsysteem bestaat uit 3 wavetable kanalen en 1 ruis of PCM kanaal.
-MIDI In: met een muziek-sequencer, kunt u het creëren van muziek direct op de console.
-Retro controllers: het joypad ingangen NES/SNES controllers standaardinterface gebruikt.
-SNES muis ondersteuning.
-SD/MicroSD card-interface.
-Uitbreidbaar: I/O lijnen en randapparatuur zijn nog steeds beschikbaar, zoals de UART en SPI-poort voor een om te experimenteren.
-breadboard gebied voor eigen hardware-uitbreidingen
-Gameloader (bèta): Load en flitsspelen opgeslagen op SD-kaarten.
-API: Ontwikkelen games met behulp van een API waarmee meerdere videomodi, stuurprogramma voor geluid en meer.
-Open source: de software en hardware ontwerp zijn volledig gratis en onder de GPL licentie.
-meer als 80 gratis spellen en demo's beschikbaar
Een gedetailleerde bouw handleiding, bouwpakketten en schakelschema's zijn ook beschikbaar hier.