Stap 7: Reverse-engineering: wat is 0 en wat 1
De afstandsbediening heeft knoppen voor 4 lampen. De meest logische manier te vertegenwoordigen in het gegevensframe is met een binair getal 2 bits.
Ik begon de logic analyzer weer en de ON-knop ingedrukt voor lamp 1, 2, 3 en 4. Vervolgens ik copy-geplakt het in Gimp om een overzicht te krijgen.
OK, dus vier stukjes wijzigen wanneer ik een ON-knop indrukt. Twee van de bits lijkt te tellen in binair getal van 0 tot 3. Het is zeer waarschijnlijk dat zij de lamp adres bits zijn.
Voor 1 lamp zijn ze beide lange pulsen. Voor lamp 2 is er een korte en een lange puls. Dit betekent dat het minste significante beetje eerst is verzonden. Het tegenovergestelde van zij manier je zou normaal schrijven een binair getal.
Omdat het lijkt de bits gemarkeerd in het groen lijkt te tellen fro 0 tot en met 3, mij zal veronderstellen dat dit de lamp adres bits is. Ik weet niet wat de bits gemarkeerd in blauw zijn nog. Waarschijnlijk een soort van checksum om fout vrije communicatie.
Ook heb ik geleerd van dit dat naar alle waarschijnlijkheid, de bits als deze worden overgebracht.
- Lang pulse: 0
- Korte pulse: 1