Stap 14: Software - Tetris
Voor iedereen die niet was geboren in de jaren 1980. Tetris is een eenvoudig spel waar verschillende objecten van 4 pixels op het scherm een te schuiven. U kunt de objecten links en rechts, alsmede roteren verplaatsen en drop-down naar de bodem.
Het doel van het spel is de blokken mooi stapelen zodat u volledige rijen krijgt. Wanneer u een volledige rij verdwijnt de rij bevrijden van het spelgebied voor meer objecten. Het spel is voorbij wanneer er geen meer objecten worden past op het spelgebied. Naarmate het spel vordert de objecten worden verplaatst sneller en sneller maken efficiënte stapel harder en harder.
De twee spelerwijze komt in twee smaken waar je kunt spelen in coop of vs modi.
In de coop-modus die elke speler controles manipuleren de helft van het gaming gebied en elke speler hun eigen objecten aan hun kant van het spel gebied. Een ingevulde regel meest doorlopen aan beide zijden van het gaming gebied moet worden verwijderd uit het spel. Het spel is voorbij wanneer beide spelers niet langer juridisch een object op het gebied van gaming plaatsen kan.
In de vs modus een ingevulde regel moet alleen worden uitgevoerd door de spelers de helft van het gebied van gaming. Het spel is afgelopen wanneer een speler niet langer juridisch een object op het gebied van gaming plaatsen kan.
Aan het einde van het spel is het aantal volledige rijen gemaakt alvorens terug te keren naar het menu weergegeven.
Hier volgt een korte uitleg van de macro's gebruikt voor het maken van het spel Tetris.
Tetris - spel macro Main met de code om het spel te spelen.
TetrisCheckForFullLines - controles voor een volledige rijen, is als gevonden worden ze dan ze worden verwijderd met een eenvoudige animatie en alles boven hen verschoven naar beneden.
TetrisCoordinates - de vier coördinaten voor de huidige nieuwe shape genereert en rotaties worden afgehandeld.
TetrisDrawObject - trekt of verwijdert van de huidige nieuwe shape op het display.
TetrisIsObjectOnScreen - gebruikt om te bepalen van eindspel als het object niet volledig op het scherm wanneer u naar het volgende object verplaatst.
TetrisMoveObject - gebruikt om te verschuiven van het object omlaag het display en verwerken gebruikersinvoer. Als het object met een ander object botst dan het object terug wordt verplaatst en de functie van die vlaggen onderweg is mislukt.
TetrisPickNextObject - waarmee u kunt willekeurig selecteren het volgende object moet verschijnen.
TetrisReadInput - poll de IR sensoren op de tafel te vinden van de input van de gebruiker gebruikt op basis van maximale touch lezing.