Stap 17: Software - Game Of Life
Spel van het leven is een cellulaire automatisering door John Horton Conway. Het is een nul spelerspelen die regels gebruikt om het gedrag van biologische cellen te simuleren.
Ik heb het spel aangepast aan mijn eigen regels vooral het mijn eigen maken maar ook om te proberen en maak een onderhoudend visualisatie die kan worden uitgevoerd op de tabel.
Elke cel begint met een willekeurige waarde van de volgende specificaties. Voedsel, Water, middelen en straling en wordt vertegenwoordigd door een enkele pixel op de tafel.
Zowel voedsel en water zijn vereist voor het leven worden volgehouden en vermenigvuldigen. Als van de cel bevolking het voedsel toenemen en de watervoorziening beginnen zal te verkommeren. Er zijn middelen nodig om te proberen te verplaatsen van de ene cel naar de andere. Straling opbouwt na verloop van tijd als de bevolking toeneemt en kan muteren of doden van de bevolking.
Voedsel, Water en middelen opbouwen na verloop van tijd als de cel leeg van het leven en de stralingsgraad geleidelijk naar beneden.
Een willekeurige zaad levensvorm in een of meer cellen wordt gebruikt voor het starten van het spel en het spel vervolgens loopt vanaf daar.
De levensvormen worden weergegeven door de kleur van de pixel op de tafel, de intensiteit van de kleur geeft aan de bevolking.
Hier volgt een korte uitleg van de macro's gebruikt voor het maken van het spel van leven visualisatie.
GameOfLife - gastheren de hoofdlus van het spel met een lus te doorlopen en te verwerken van de hele tabel cel voor cel.
GOLCellControl - maakt de cellen bevolking gemakkelijk en willekeurig zonder zorgen te maken over overflows en kleur wijzigingen worden gecontroleerd.
GOLParamControl - laat de diverse parameters van de cel (voedsel, Water, Resource, straling) gemakkelijk en willekeurig worden veranderd zonder zorgen te maken over overstorten.