Stap 11: Network de lichten
Naar het netwerk van de lichten, moet u het uitvoeren van een server die is verbonden met het Internet. Elke server zal werken, met inbegrip van een Raspberry PI. Ik gebruikte een Raspberry PI Model A.
Van de server-taak is om voortdurend poll de lichten om te zoeken naar wijzigingen. Worden bijgewerkt als het wijzigingen ziet, alle van de lichten om na te denken van de verandering. Als je kijkt naar de API vonk zou u raden dat een dergelijke server niet nodig als de lichten toezicht kunnen elkaar via de cloud houden zou zou zijn. Ik probeerde dit eerst en onder ideale omstandigheden die het werkt. Het is echter niet een robuuste oplossing: schilferige internetverbindingen en Spark van eigen throttling systeem kunnen gooien uit de synchronisatie te gemakkelijk. Ik heb hierover gesproken met vonk en nu verwachten nieuwere versies van de Spark hardware en cloud problemen aan te pakken deze volledig in de zeer nabije toekomst.
Configureer de serverscript:
- De server is een eenvoudig dreunmanuscript. Het houdt een logboekbestand met de naam /var/log/lampServer. Zorg ervoor dat de gebruiker met de server naar dit bestand schrijven kan.
- Bewerken van de bovenkant van het serverscript aanbrengend uw token en de vonk-id's van alle van de Spark-kernen.
- Maak het script uitvoerbaar: chmod 755-filiminPrototypeServer.sh
Configureer de Spark Core code:
- De Spark Core code uit de vorige stap bewerken zodat de Spark-id's van die code volledig met de id van de Spark's vermeld in het serverscript overeenkomen. Het gaat hierbij om de volgorde waarin de id's.
- De bewerkte Spark Core code uploaden naar elk van de vonken in uw verlichting.
De server wordt uitgevoerd. Sluit een aantal lichten en één van hen raken nadat ze allemaal de Wi-Fi vinden. Uw verlichting moeten nu worden gesynchroniseerd!