Stap 5: Turtle robots
Naam van deze categorie is niet de beste en het heeft vele variaties, maar ik denk dat dit een geschikter. Robots die passen bij deze categorie zijn voornamelijk gewijd aan onderwijs. Vele subcategorieën waar ontwikkeld. Hier zijn enkele van deze categorieën:
- De schildpad: ontwikkeld rond het idee van programmeeromgeving LOGO, dat bedoeld was om te leren programmeren binnen de 80s en 90s; het is een programmeerbare robot op wielen van kleinere afmetingen die meestal met obstakel sensor uitgerust is; We kennen ze ook als obstakel voor het vermijden van robots
- Lijn volgeling: robot, die volgt op een zwarte lijn op een witte ondergrond; Dit is een op wielen robot van kleinere dimensie en het is uitgerust met color detector (eenvoudige lichtsensor)
- De muis: doet hetzelfde als de witte muis in laboratorium – het is het vinden van een manier uit van een labyrint; meer complexe robot op wielen en kleinere afmetingen; het is uitgerust met afstand sensoren, meestal ultrasone, IR of mechanische
- De Sumo: is vechter robot; haar taak is om andere robot duwen van slag oppervlak; het is een kleinere robot op wielen; het is volledig autonoom en onafhankelijk
- The Battle ' Bot: grote broer van de Sumo robot; het is niet volledig autonoom (stuurprogramma controleert het via draadloze controller); Slag bij ' Bot grootte varieert van enkele 100 g tot verschillende kg beest; doel van slag is het uitschakelen van tegenstanders robot met behulp van een verscheidenheid van wapens, zoals flippers, spinners, vlammenwerpers, enz.
We kunnen sommige andere robots die beursgenoteerde hierboven toevoegen, zoals wielen robot voetbal (soccer) spelers. Belangrijkste ding gemeen voor robots bovenstaande is dat ze allemaal op wielen.