Stap 1: Uitleg van Design
Onder regelmatige werking, zal een gebruiker selecteert u van een drankje in een gedrukte menu en het bijbehorende nummer met behulp van het toetsenblok. De Arduino zal wegknippen Relais, draaien op pompen voor een vast bedrag van tijd om de juiste hoeveelheid drank volgens het recept van de drank afzien. Deze methode vereist de gebruiker naar beneden schuiven door een lange lijst van dranken, en in plaats daarvan laat ze allemaal tegelijk bekijken van de selecties. Ook, als een optie, kan een geïsoleerde tray worden gebruikt om te houden van de flessen in ijs, zoals ik heb gedaan. Hoe en waarom ik deed dit zijn gedetailleerd in de mechanische stap.
Op dit moment, het eerste prototype alleen opleidingscyclus drank, niet mixers. U kunt dit wijzigen door de code een beetje aanpassen en aansluiten van de pompen naar mixers, maar de pompen niet erg snel, dus gieten kan een tijdje duren. Het ontwerp is uitbreidbaar en gemakkelijk gemodificeerde dus extra ingrediënten kunnen worden toegevoegd als u kiezen.
Redenering achter het ontwerp
Methoden met betrekking tot aflevering zijn het gebruik van Tandwielpompen peristaltische () Doseerpompen, zwaartekracht gevoed toedieningseenheden met behulp van magneetafsluiters, drukkend toedieningseenheden met behulp van magneetafsluiters, verstrekking van incrementele bedragen, en meer. Voor mijn eerste ontwerp, ben ik met behulp van peristaltische pompen. Peristaltische pompen zijn nauwkeurig, maar langzaam. De voors en tegens van methoden, en waarom ik koos niet hen staan hieronder vermeld:
Tandwielpompen - kan afzien van vloeistoffen vrij snel, maar gebrek aan nauwkeurigheid en laat de vloeistof te druppelen terug in de fles. De laatste kan worden gecorrigeerd met behulp van een solenoïde, maar dit wordt duurder en blijft het probleem van de nauwkeurigheid niet is opgelost.
Zwaartekracht Fed - vinden magneetafsluiters dat kunnen worden geopend met alleen de druk van de zwaartekracht alleen kunnen moeilijk (meeste behoefte een aanzienlijke druk om te openen). Het grote probleem is dat het debiet als het vloeistofniveau in de fles worden gewijzigd veranderen zal, wat resulteert in inconsistent giet. Ik neem aan bartenders maken kleine aanpassingen, zoals een fles leeg wordt. (Hun snelle giet niet dit probleem corrigeren).
Drukkend flessen - Drukbehandeling de flessen vergt meestal een CO2-tank die is duur en moet worden bijgevuld. Het wordt ook toegevoegd aan de totale grootte en de kosten van de barman. Deze methode vergt een nauwkeurige Debiet-flowmeters voor elk ingrediënt evenals. Het is zeer geschikt voor grotere, professionele modellen, maar niet in overeenstemming met de low-cost streven van dit project. (Versie 2 van de Robotsystemen barman zal het gebruik van deze methode voor mixers met behulp van een vacuümpomp in plaats van de CO2-tank, maar directe feedback niet zult gebruiken voor het meten van).
Voorbeeld: aiBAR
Incrementele bedragen - vereist vaak lineaire of roterende beweging en zal meestal alleen toestaan één ingrediënt te worden gegoten op een moment. Alle andere methoden toestaan meerdere ingrediënten om in één keer worden gegoten. Het houdt ook een aanzienlijke hoeveelheid tijd af te zien van één dosis, en alleen zorgt voor veelvouden van de minimale dosis (dwz. veelvouden van 1/2 oz).
Voorbeeld: Inebriator en B.A.R.Tender
Peristaltische pompen - kundig voor afzien van nauwkeurige hoeveelheid vloeistoffen, terwijl het voorkomen van de vloeistof om stroom terug in de fles zonder het gebruik van een magneetventiel. Deze zijn ook zelfaanzuigende. Het nadeel is dat ze traag zijn. Voor de omvang van dit project, nochtans, vond ik dat deze optie het beste past. Hoewel langzaam, maakt het nog steeds de meeste dranken met een snelheid vergelijkbaar of beter dan de gemiddelde persoon thuis zal.
Ik zou willen benadrukken dat er vele grote robotic barmannen met behulp van deze ontwerpen, waaronder degene die ik heb hierboven. Ik bedoel niet om hen neer. Ze passen gewoon niet in het kader van mijn ontwerpcriteria.