Stap 4: Testen lichtsensoren (Breadboard keer)
Daarna hebt u voor het testen van de lichte sensoren om in kaart te brengen de pennen die u voor lichte detectie gebruiken zult. Ik gebruikte de digitale uitgangen voor deze stap, maar voel je vrij om te gebruiken van de analoge uitgangen. Voor de digitale uitgangen bevindt de code zich onder. U kunt de code om te werken met analoge uitgangen wijzigen.
Waarschuwing: Dan moet u ook te scheiden van de Motor Shield van de Arduino Uno R3. De pinnen van de analoge en digitale pennen zijn allemaal bezet door de Motor Shield, waardoor het bijna onmogelijk om in te voegen andere componenten. Hoewel, zodat opnieuw toegang hebben tot deze pinnen u moet soldeer de extra stapelen headers naar de Motor Shield op de juiste plaatsen. Als u hebben al de extra gesoldeerd hoeft stapelen headers naar de Motor Shield u niet te scheiden van de Motor Shield van de Arduino Uno R3.
Voor deze stap gebruikte ik verschillende kleuren draden, 4 lichtsensoren en digitale pinnen 2,3,6, en 7. De energiebron is de Arduino Uno R3 en ik gebruik zowel 3.3V als 5v pinnen voor het verzenden van macht aan de lichtsensoren. In de aangepaste bibliotheek geplaatst hieronder geschreven, ik gebruikte set elke lichte sensor naar de bijbehorende hoek op de eenheidscirkel: 0, 90, 180, 270 (0 is 360). Op die manier ik kan simuleren geselecteerde hoeken die het platform zal draaien op basis van de tijd de elektrische signalen nemen om naar de Arduino Uno R3. Om te zien van de resultaten van de installatie moet u enkel één van de lichtsensoren betrekking hebben en op zal uiterlijk vertoon u naar de tijd die nodig is voor elke sensor om elektrische signalen terug.
Voordat we doorgaan moeten we weten het verschil tussen digitale/IO pinnen vs analoge pinnen via deze LINK.
Nu we enig begrip van Digital/IO insteeknokken en analoge pinnen moeten, laat de lichtsensor test maken.
Om te testen uw lichtsensoren moet u:
- Verbinding maken met uw macht bron(nen) (die in dit geval is de pinnen van de 3.3V en 5v op de Arduino Uno R3)
- De krachtbronnen verbinden met een plek aan de rand van het breadboard.
- Lichtsensoren invoegen Het dichtst bij de krachtbron hebben niet een plek tussen terwijl de tweede verste lichtsensor een grote plek kloof zullen. Dit is om elke lichte sensor het eigen kanaal aangezien één kanaal een resultaat.
- Die draden verbinden met de pinnen van het digitaal of analoog die u wilt werken. Maken de pincodes in de code zeker overstappen op de pennen die u gebruikt. Wellicht moet het wijzigen van de methode die is gebruikt voor toegang tot de pennen (digitalRead() naar analogRead()) en digitalWrite() naar analogWrite() als u analoge pinnen.
- Kunt u de methode RCTime() aan uw behoeften indien nodig wijzigen.
- Code uploaden naar de Arduino Uno R3. Open de Seriële Monitor en de uitvoer te bekijken. U moet iets zien gelijkend op de uitgang op de video als u de Digital/IO pinnen gebruikt.